سرخط خبرها

واکنش فرماندهی عملیات مشترک عراق به حمله اخیر داعش/ الخفاجی:اطلاعات مهمی از داعش به دست آوردیم

فرماندهی عملیات مشترک عراق ضمن اشاره به تعقیب و پیگیری عناصر داعش توسط نیروهای امنیتی، از دستیابی آنها به اطلاعات مهمی در خصوص داعش خبر داد.

میدل ایست نیوز: فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز شنبه تاکید کرد نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در حال انجام عملیات برای تعقیب و پیگیری بقایای گروه تروریستی داعش در «مکیشیفة» هستند.

در همین راستا سرتیپ «تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: «عملیات تعقیب و پیگیری عناصر باقی مانده از گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد و این مسئولیت برعهده نیروهای امنیتی عراق است.»

وی اشاره کرد نیروهای امنیتی طی عملیات تعقیب و پیگیری بر اطلاعات مهمی از گروه تروریستی داعش دست یافتند.

الخفاجی بیان کرد نیروهای امنیتی اطلاعات کاملی از بقایای داعش دارد و به زودی بر اساس دستورات و برنامه ریزی ها، آنان را تعقیب خواهند کرد.

الخفاجی در ادامه گفت که عملیات تروریستی عناصر داعش با هدف شکستن محاصره نیروهای امنیتی اجرا می‌شود.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تصریح کرد که عناصر گروه تروریستی داعش از جزیره های مرکزی رود دجله که محلی امن برای آنها است اقدام به هدف قرار دادن نیروهای امنیتی می کنند و حملاتی این چنینی را فقط با هدف بالابردن روحیه ضعیف خود انجام می دهند.

الخفاجی از تلاش داعش برای مشغول کردن کشور و نیروهای امنیتی به خود بر اساس زمان مشخصی خبر داد و اشاره کرد که نیروهای امنیتی بر اساس دستورات و برنامه ریزی ها باقی مانده های داعش را تعقیب خواهند کرد.

پیش از این منابع امنیتی عراقی خبر دادند که تروریست های داعش بامداد امروز (شنبه 2 مه) حملاتی را به صورت همزمان به ایست های بازرسی الحشد الشعبی در استان صلاح الدین در شمال بغداد صورت دادند.

به گفته این منابع، شماری از تروریست ها همزمان به یک مانع امنیتی منطقه مکیشیفه در جنوب تکریت (مرکز استان صلاح الدین) و چند نقطه ایست بازرسی در روستاهای دور و مطیبیجه و یثرب حمله و با نیروهای الحشد الشعبی درگیر شدند.

این منابع افزوده اند که درگیری ها حدود یک ساعت ادامه داشت و در آن از سلاح های سبک و سنگین استفاده شد و 10 نیروی الحشد الشعبی شهید و تعدادی زخمی شدند.

پیشتر، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه در عراق، با انتشار بیانیه ای ضمن تسلیت شهادت تعدادی از نیروهای الحشد الشعبی در حین دفاع از میهنشان دربرابر گروه های داعش تأکید کرد که حمله داعش تلاشی مذبوحانه برای استفاده از درگیری های سیاسی در کشور است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا