سرخط خبرها

عضو حزب دموکرات کردستان: باید دولت «مصطفی الکاظمی» تشکیل شود زیرا بغداد و اربیل بر دروازه های جهنم هستند

عضو حزب دموکرات کردستان، با تاکید بر لزوم تشکیل و حمایت از دولت الکاظمی، فراکسیون های شیعه را متهم کرد.

میدل ایست نیوز: «هشیار زیباری»، عضو حزب دموکرات کردستان، با تاکید بر لزوم تشکیل دولت «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر مامور تشکیل دولت، اعلام کرد که فراکسیون های شیعه قصد دارند کردها را در سنگ اندازی بر سر راه تشکیل دولت الکاظمی مقصر معرفی کنند.

زیباری با انتشار پستی در حساب فیس بوک خود گفت: «شمارش معکوس برای معرفی کابینه وزرای دولت الکاظمی به پارلمان آغاز شده است و این درحالی است که فراکسیون های شیعه هنوز بر سر سهمیه های خود در وزارت ها اعتراض دارند.»

وی افزود: «فراکسیون های شیعه قصد دارند، کردها را در شکست تشکیل دولت الکاظمی مقصر معرفی کنند اما باید بدانند که کردها از روز اول از الکاظمی حمایت کردند و برای موفقیت او در تشکیل دولت از برخی از سهمیه ها عقب نشینی کردند.»

وی بر لزوم حمایت از الکاظمی در تلاش شایسته او برای تشکیل دولت آتی عراق با توجه به اینکه عراق و اقلیم کردستان در آستانه جهنم قرار دارند تاکید کرد.

پیشتر «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق دستور داد نمایندگان پارلمان روز دوشنبه برای برگزاری جلسه رای اعتماد در بغداد حضور داشته باشند.

الکاظمی پیشتر برنامه دولت خود را به پارلمان عراق ارسال کرده اما تاکنون اسامی وزرای پیشنهادی را رسما به پارلمان نفرستاده است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا