سرخط خبرهاسیاسی

امریکا با تعیین نخستین سفير سودان پس از 24 سال موافقت کرد

وزارت امور خارجه سودان از موافقت ایالات متحده امریکا با نامزدی«نورالدین ساتی» به عنوان سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار این کشور در واشنگتن خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه سودان از موافقت ایالات متحده امریکا با نامزدی«نورالدین ساتی» به عنوان سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار این کشور در واشنگتن خبر داد.

خارطوم و واشنگتن در دسامبر گذاشته بر ارتقای مناسبات دیپلماتیک میان خود به سطح سفرا توافق کردند، روابط دیپلماتیک ایالات متحده امریکا با سودان از سال 1996 و در دوره ریاست «عمر البشیر» بر این کشور در سطح کاردار بود.

در همین رابطه، دستگاه دیپلماسی سودان با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: «موافقت با نامزدی ساتی به عنوان سفیر سودان در امریکا پس از آن انجام شد که دو کشور در چارچوب عادی‌سازی مناسبات دیپلماتیک بر سر ارتقای سطح روابط میان یکدیگر پس از گذشت نزدیک به ربع قرن به توافق رسیدند.»

وزارت امور خارجه سودان در ادامه بر تداوم تلاش‌های مجدانه خود برای تحقق اهداف انقلاب و بازستاندن جایگاه بین المللی سودان تاکید کرد تا این کشور بتواند نقش مطلوب خود را در تبادل منافع با کشورهای دوست در راستای خدمت به آزادی، کرامت، رفاه و عدالت مردم سودان ایفا کند.

سودان امیدوار است پس از عادی‌سازی روابط با امریکا، واشنگتن را به پاک کردن اسم خارطوم از فهرست کشورهای حامی تروریسم تشویق کند.

سودان از سال 1993 میلادی در فهرست کشورهای حامی تروریسم امریکا قرار دارد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا