اقتصادیسرخط خبرها

صادرات ایران به عراق از مرز «پرویز خان» از سر گرفته شد

فرماندار شهر قصرشیرین در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی ایران گفت که صادرات به عراق از مرز پرویزخان پس از یک روز توقف از سر گرفته شد.

میدل ایست نیوز: مقامات استان کرمانشاه در غرب ایران، امروز 7 مه اعلام کردند فرآیند صادرات به عراق از مرز پرویزخان پس از یک روز توقف از سر گرفته شد.

در همین راستا «مرادعلی تاتار»، فرماندار شهر قصرشیرین در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی ایران گفت: «فرآیند صادرات از طریق مرز رسمی پرویزخان با عراق که روز گذشته به دلیل اعتصاب رانندگان کامیون اهل عراق متوقف شده بود صبح امروز پنجشنبه از سر گرفته شد.»

وی افزود: «مبادلات تجاری، تخلیه بار و بارگیری در مرز پرویزخان پس از یک روز توقف امروز به حالت عادی خود بازگشت.»

تاتار توضیح داد که رانندگان کامیون اهل عراق روز گذشته در پی تصمیم مقامات عراق برای اجبار آنها به پرداخت هزینه بیمه ورود به کشور ایران اعتصاب کرده بودند.

فرماندار قصرشیرین تاکید کرد توقف صادرات از مرز پرویزخان به مشکلات داخلی عراق بر می گردد و هیچ ارتباطی با مقامات ایران ندارد.

گفتنی است مرز پرویز خان روزانه شاهد عبور هزار و 200 کامیون باری به عراق است.

پیش از این مدتی مرزهای مشترک ایران و عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا و در پی تصمیم مقامات عراق برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در عراق بسته شده بود.

پیش از این مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استان کرمانشاه در 4 مه، از بازگشایی دو گذرگاه مرزی با عراق پس از دو ماه بسته بودن به دلیل انتشار ویروس کرونا خبر داده بود.

این مقام مسئول اشاره کرد که نزدیک به دو ماه است که به علت انتشار ویروس کرونا، دو مرز شوشمی و شیخ صالح از جانب عراق بسته شده است اما روز گذشته و با رعایت پروتکل های بهداشتی مجددا این دو مرز باز شد و در حال حاضر مبادله تجاری از طریق این دو گذرگاه جریان دارد.

گفتنی است سال گذشته ایران 384 هزار تن کالای غیر نفطی به عراق صادر کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا