سرخط خبرهاسیاسی

آغاز 3 عملیات امنیتی در استان های صلاح الدین، الانبار و دیالی با هدف تعقیب عناصر داعش

سازمان الحشد الشعبی از آغاز 3 عملیات مشترک با ارتش و پلیس مرزبانی برای تعقیب و از بین بردن عناصر داعش در 3 استان عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: نیروهای امنیتی عراق امروز پنجشنبه، 3 عملیات امنیتی برای تعقیب و از بین بردن عناصر داعش در استان های صلاح الدین، دیالی و الانبار را آغاز کردند.

سازمان الحشد الشعبی از آغاز عملیات امنیتی «رمضان الثالثة» برای هدف قرار دادن راه های کمک رسانی داعش در غرب الانبار خبر داد.

در بیانیه الحشد الشعبی آمده است که الحشد الشعبی و پلیس مرزبانی طی این عملیات راه های امدادی داعش در غرب الانبار را هدف قرار می دهند.

از طرفی دیگر الحشد الشعبی مرحله دوم عملیات «تاثر الصائمین» را در غرب استان صلاح الدین برای پیگیری و تعقیب بقایای گروه تروریستی داعش آغاز کرد.

استان دیالی نیز امروز شاهد سومین عملیات امنیتی الحشد الشعبی است از آنجا که الحشد الشعبی و ارتش عراق عملیات امنیتی مشترکی را در شرق بعقوبة برای تعقیب عناصر داعش انجام دادند.

پیش از این فرماندهی عملیات الانبار در الحشد الشعبی در دوشنبه (4 مه) از آغاز عملیاتی بزرگ در غرب الانبار با نام «رمضان الثانیة» برای از بین بردن بقایای گروه تروریستی داعش خبر داد.

«احمد نصرالله»، معاون عملیات الانبار در الحشد الشعبی گفت: «این عملیات از 7 محور مهم بر اساس اهداف از پیش تعیین شده و از محور اول با مشارکت لشگر 7 الحشد الشعبی در فرماندهی عملیات الجزیره آغاز شد.»

وی هدف از این عملیات را از بین بردن بقایای گروه تروریستی داعش که در این مناطق فعالیت می کنند اعلام کرد.

الحشد الشعبی در 27 آوریل نیز عملیات نظامی مشترکی به نام «رمضان الاولی» با ارتش عراق و مرزبانی برای پاکسازی صحرای «عکاشات» در نزدیکی مرز مشترک عراق و سوریه انجام داد.

مدتی است که حملات تروریست های داعش در عراق افزایش یافته و این نگرانی از شدت گرفتن دوباره فعالیت این گروه تروریستی را باعث شده است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا