سرخط خبرهاسیاسی

سازمان بدر خواستار اقدام دولت برای اجرای مصوبه خروج نیروهای خارجی از عراق شد

سازمان بدر به ریاست «هادی العامری» با صدور بیانیه ای رسمی به مناسبت نخست وزیری الکاظمی از وی خواست که برای استقلال عراق و حاکمیت ارضی اش گام بردارد.


میدل ایست نیوز: سازمان بدر به ریاست «هادی العامری» با صدور بیانیه ای رسمی به مناسبت نخست وزیری الکاظمی از وی خواست که برای استقلال عراق و حاکمیت ارضی اش گام بردارد.

در این بیانیه آمده که پس از کشمکش های فراوان و تلاش های سیاسی استثنایی با رأی اعتماد گرفتن دولت «مصطفی الکاظمی» دوره اداره کشور با دولت پیشبرد امور پایان یافته و امیدواریم که دولت جدید پختگی سیاسی لازم برای بر عهده گرفتن همه مسئولیت هایش را براساس رهنمودهای مرجعیت عالی شیعه و مطالبات ملت عراق برای ایجاد عراق مستقل دارای حاکمیت ارضی کامل داشته باشد و با گام های استوار برای تصویب مصوبه مجلس درباره خروج نیروهای خارجی از کشور تلاش کند.

این بیانیه افزوده که  در این مرحله انتقالی حجم مسئولیت هایی که متوجه دولت شده و دشواری های اقتصادی در نتیجه کاهش قیمت نفت و بحران کرونا و نیز چالش امنیتی در پی افزایش فعالیت های تروریستی در چند نقطه کشور لازم می آورد که دولت منسجم و قدرتمند و مقتدر باشد.

سازمان بدر همچنین از دولت عراق خواسته که با تقویت هویت ملی و حفظ اقتدار دولت مدت زمانی مشخصی برای اجرای انتخاباتی بدون شائبه براساس نظامی دموکراتیکی که قوام آن قانون اساسی کشور است برگزار کند.

این سازمان همچنین ابراز امیدواری کرده که دولت جدید بتواند افق های تازه ای به روی همکاری سیاسی و توسعه دایره مشارکت بردارد و با جدیت برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور و استفاده از نیروهای جوان در نهادهای رسمی و غیر رسمی اقدام کند.

منبع
الغدیر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا