سیاسی

اردوغان: ترکیه برای وحدت و شکوفایی عراق در کنار آن خواهد بود

رئیس جمهوری ترکیه، ضمن ارسال پیام تبریکی به مصطفی الکاظمی، بر ماندن ترکیه در کنار عراق و توسعه روابط میان دو کشور تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، امروز شنبه با ارسال پیامی به «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، تاکید کرد ترکیه در کنار عراق بخاطر وحدت و شکوفایی آن خواهد بود و از عزم خود برای توسعه روابط میان دو کشور خبر داد.

به گزارش واحد اطلاع رسانی دفتر نخست وزیر عراق، اردوغان با ارسال پیامی به الکاظمی کسب رای اعتماد در پارلمان عراق و تشکیل دولت را به او تبریک گفت.

اردوغان اشاره کرد دولت الکاظمی در نیتجه تلاش های مستمر برای تشکیل آن تشکیل شد و ابراز امیدواری کرد که دولت او به نفع و مصلحت ملت عراق و منطقه باشد.

رئیس جمهوری ترکیه نسبت به موفقیت دولت الکاظمی در انجام مسئولیت خود در این دوره سخت جهان که عراق نیز درگیر آن است، ابراز اطمینان کرد.

اردوغان با آرزوی شکوفایی بیشتر برای دولت و ملت عراق، تاکید کرد که ترکیه در کنار عراق بخاطر وحدت و شکوفایی آن خواهد بود و قصد دارد روابط میان دو کشور که به نفع منافع دو کشور همسایه و دوست است گسترش دهد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پیشتر در شب چهارشنبه 6 مه، توانست با رای اعتماد پارلمان عراق به 15 وزیر کابینه او دولت جدید عراق را پس از سه ماه تشکیل دهد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا