خبر اولسیاسی

سید حسن نصرالله: تحریم مقاومت و ایران در منطقه مانند شرایط مسلمانان در شعب ابی طالب است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی شرایط تحریمی مقاومت و ایران را به شرایط تحریم مسلمان در شعب ابی طالب تشبیه کرد.

میدل ایست نیوز: «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی، ولادت امام حسن مجتبی(ع) را به مسلمانان و شیعیان جهان تبریک گفت و نقش حضرت خدیجه(ع) در پاسداری از اسلام و حمایت مادی ایشان از دین اسلام را بسیار مهم و ارزشمند خواند.

سید حسن نصرالله شرایط تحریمی مقاومت و ایران را به شرایط تحریم مسلمانان در شعب ابی طالب تشبیه کرد و گفت:  «همانطور که در زمان محاصره بنی‌هاشم در شعب ابی‌طالب از مسلمانان خواستند حضرت محمد (ص) را تحویل دهند تا آزاد شوند، اکنون نیز از مقاومت لبنان می‌خواهند سلاح خود را زمین بگذارد و کشور را بدون حمایت رها کند تا اسرائیل هر کاری که دوست دارد، انجام دهد».

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه موریانه ای با خوردن پیمان نامه قریش باعث نجات جان مسلمانان شد، کرونا را به این موریانه تشبیه کرد که ممکن است باعث لغو تحریم های امریکا علیه برخی کشورها شود.

وی اشاره کرد که محاصره اقتصادی و اجتماعی پیامبر (ص) و یارانش، سه سال در سخت‌ترین شرایط طول کشید که با معجره الهی، موریانه‌ این پیمان نامه را خورد و عهد و پیمان مشرکان بی‌اثر شد.

سید حسن نصر الله ابراز امیدواری کرد که ویروس کرونا نیز مانند موریانه ای که مسلمانان را نجات داد، باعث نجات برخی کشورها از تحریم های ظالمانه امریکا شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا