سرخط خبرهاسیاسی

حزب دموکرات اقلیم کردستان: «فواد حسین» هنوز نامزد ما برای تصدی وزارت امور خارجه است

«بشار الکیکی»،عضو فراکسیون حزب دموکرات اقلیم کردستان در پارلمان عراق اعلام کرد «فواد حسین» همچنان نامزد این حزب برای تصدی وزارت امور خارجه در دولت جدید عراق است.

میدل ایست نیوز: «بشار الکیکی»،عضو فراکسیون حزب دموکرات اقلیم کردستان در پارلمان عراق اعلام کرد «فواد حسین» همچنان نامزد این حزب برای تصدی وزارت امور خارجه در دولت جدید عراق است.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، الکیکی تصریح کرد: سهمیه گروه‌های کُردی در دولت گذشته 4 وزارتخانه بود که حزب دموکرات برای تشکیل دولت عبدالمهدی از یک وزارتخانه چشم پوشید.

وی افزود: «گروه‌های شیعی بر سر جایگزین‌سازی وزارت دارایی با وزارت امور خارجه در دولت جدید به عنوان سهم کُردها اصرار ورزیدند و حزب دموکرات بنا به مصلحت با این امر موافقت کرد.»

این عضو حزب دموکرات در پایان با بیان اینکه تعیین تکلیف وزارتخانه‌های خالی پس از عید فطر روشن خواهد شد، اظهار داشت: «فواد حسین همچنان نامزد ما برای تصدی وزارت امور خارجه در دولت الکاظمی است.»

شماری از نمایندگان پارلمان عراق پیشتر از فواد حسین در مقام وزیر دارایی دولت عبدالمهدی به علت سوء استفاده از جایگاه خود و ارسال مبالغ خلاف قانون به اقلیم کردستان شکایت کرده بودند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا