سرخط خبرها

موافقت شورای عالی قضایی با دستور آزادی تظاهرات کنندگان

شورای عالی قضایی عراق جهت اجرای درخواست نخست وزیر عراق مبنی بر آزادی تظاهرات کنندگان، دستور آزادی تظاهرات کنندگان را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: شورای عالی قضایی عراق امروز یکشنبه دستور آزادی تظاهرات کنندگان را صادر کرد.

در بیانیه شورای عالی قضایی عراق آمده است: « در جهت هماهنگی و اجرای درخواست نخست وزیر عراق در تاریخ 9 مه 2020 برای آزادی تظاهرات کنندگان، به همه دادگاه ها دستور دادیم تمامی اشخاصی که به اتهامات مربوط به تظاهرات بازداشت شده اند آزاد شوند.»

در ادامه بیانیه شورای عالی قضایی عراق اشاره شده است که این شورا پیشتر به قضات محترم دستور داده است با توجه به اینکه تظاهرات به موجب ماده 38 قانون اساسی و بدون وجود فعالیت های مخالف قانون علیه نهاد های دولتی یا اشخاص حق قانون است تمامي كساني را كه در ارتباط با موضوع تظاهرات بازداشت شده اند، آزاد کنند.»

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز گذشته دستور آزادسازی همه تظاهرات ‌کنندگان بازداشت شده با هماهنگی دستگاه قضایی را صادر کرد.

الکاظمی در نشست مشورتی شورای امنیت ملی دستور داد تا همه تظاهرات ‌کنندگان بازداشت شده به جز آنانی که دستشان به خون مردم عراق آغشته است با هماهنگی دستگاه قضایی آزاد شوند.

نخست وزیر عراق حفاظت از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز، عدم سهل انگاری در جرایم مرتبط با ربایش و پیگرد قانونی افرادی که در این موضوع دست دارند را خواستار شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا