سرخط خبرهاسیاسی

مصطفی الکاظمی: مسالمت آمیز بودن تظاهرات وظیفه همه است

نخست وزیر عراق با انتشار توئیتی ضمن تشکر از دستگاه قضایی و امنیتی عراق برای بازداشت عناصر تیراندازی کننده به تظاهرات کنندگان در عراق تاکید کرد که مسالمت آمیز بودن تظاهرات وظیفه همه است.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، امروز با انتشار توئیتی نسبت به بازداشت عناصر تیراندازی کننده به تظاهرات کنندگان در بصره واکنش نشان داد.

الکاظمی در توئیت خود گفت: «بامداد امروز، دستور پیگرد قانونی و بازداشت عاملان تیراندازی به تظاهرات کنندگان در بصره را صادر کردم و نیروهای امنیتی عراق نیز پس از صدور حکم قضایی اقدام به بازداشت این افراد کردند.»

وی ضمن تشکر از دستگاه عادل قضایی عراق و دستگاه های امنیتی قهرمان عراق افزود: «وعده دادیم که نگذاریم افرادی که دستشان به خون ملت عراق آغشته است شب را آسوده بخوابند، ما به وعده خود وفا می کنیم.»

نخست وزیر عراق تاکید کرد مسالمت آمیز بودن تظاهرات وظیفه همه است.

پیش از این دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد عملیات بازداشت عوامل کشته شدن یکی از تظاهرات‌کنندگان در استان بصره با دستور مستقیم «مصطفی الکاظمی» صورت گرفت.

در بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیری عراق آمده است، با پیگیری مستقیم مصطفی الکاظمی در مقام فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و بنا به تحقیقات فوری انجام شده، نیروهای امنیتی بامداد امروز عملیاتی علیه یکی از ساختمان‌ها در استان بصره که از داخل آن به سمت تظاهرات‌کنندگان تیراندازی می کردند، ترتیب دادند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا