خبر اولسیاسی

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق در شورای امنیت: آرمان های نخست وزیر عراق باید تحقق یابند

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق، طی سخنرانی خود در شورای امنیت در خصوص تشکیل دولت جدید عراق، مسائل و مشکلات میان بغداد و اربیل و اوضاع اقتصادی این کشور سخن گفت.

میدل ایست نیوز: «جنین هنیس پلاسخرت»، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق، امروز طی سخنرانی خود در شورای امنیت درباره آخرین تحولات عراق، در خصوص تشکیل دولت جدید عراق، مسائل و مشکلات میان بغداد و اربیل و اوضاع اقتصادی این کشور سخن گفت.

وی گفت که تشکیل دولت جدید در عراق پس از مدت بسیار طولانی امری مورد استقبال است.

پلاسخرت در سخنرانی امروز خود در برابر شورای امنیت سازمان ملل گفت که عراق به یک عزم سیاسی برای عدالت و شکوفایی بیشتر خود نیاز دارد.

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق افزود که اوضاع در عراق به گونه ای نیست که اجازه دهد به صحنه ای برای جنگ یا درگیری نیروهای مختلف تبدیل شود.

پلاسخرت ضمن تاکید بر حمایت سازمان ملل از ملت و دولت عراق، بیان کرد آرمان های نخست وزیر عراق قابل توجه است و باید به اقداماتی فوری تبدیل شود.

وی در خصوص مشکلات میان دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق، تصریح کرد: «مذاکرات میان بغداد و اربیل باید با توافقی نهایی در خصوص بودجه و تقسیم درآمد های نفت به پایان برسد.»

نماینده ویژه سازمان ملل درباره احتمال رکود اقتصادی در عراق و افزایش میزان فقر گفت: «احتمال دارد اقتصاد عراق به میزان 9.7 درصد دچار رکود شود و نسبت فقر نزدیک به 40 درصد افزایش یابد که در این صورت خسارت های بزرگی به درآمدها وارد می شود و همچنین فرصت های اقتصادی کاهش خواهد یافت.»

وی در ادامه افزود: «عراق را برای ایجاد محیط بهداشتی مناسب برای رشد در سطح گسترده و توزیع عادلانه و ایجاد فرصت های شغلی از طریق کمک بانک بین المللی، صندوق بین المللی پول، سازمان ملل و سایر شرکا تشویق کردیم.»

پلاسخرت تاکید کرد اوضاع اقتصادی کنونی عراق بار دیگر ضعف عراق به علت کاهش شدید تنوع اقتصادی را نمایان کرد و باعث کاهش درآمدهای نفتی عراق از  1.4 الی 6میلیارد دلار بین ماه های فوریه تا آوریل شد.

منبع
بغداد الیومبغداد الیومبغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا