اقتصادی

درآمد 8 میلیارد دیناری گذرگاه مرزی «ام قصر» در نیمه نخست ماه جاری

سازمان گذرگاه های مرزی عراق با صدور بیانیه ای درآمد گذرگاه مرزی ام قصر از طریق مبادلات تجاری در نیمه نخست ماه جاری را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان گذرگاه های مرزی عراق، از درآمد 8 میلیارد دیناری گذرگاه مرزی «ام قصر» طی نیمه نخست ماه جاری (مه) خبر داد.

سازمان گذرگاه های مرزی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: « درآمدهای حاصله از مبادلات تجاری در زمینه واردات کالا از گذرگاه مرزی ام قصر در استان بصره در نیمه نخست ماه جاری به 8 میلیارد و 842 میلیون و 560 هزار دینار رسید.»

این سازمان اعلام کرد که درآمدهای حاصله از مبادلات تجاری از طریق ادارات عامل در این گذرگاه مرزی (گمرک و اداره مالیات و عوارض) کسب شده است.

سازمان گذرگاه های مرزی عراق بیان کرد که افزایش قابل ملاحظه درآمدها، در نتیجه اقدامات نظارتی و زیر نظر داشتن عملکرد ادارات عامل در این گذرگاه برای تضمین دریافت درآمدها و مبارزه با فساد اداری و مالی رخ داده است.

سازمان گذرگاه های مرزی عراق همچنین این افزایش قابل ملاحظه درآمدها را نتیجه تلاش این سازمان و حرکت آن برای حمایت و تقویت بودجه عراق با درآمدهای کمکی برای بودجه با هدف عبور از این بحران مالی دانست.

کشور عراق که 95 درصد بودجه و مخارج خود را از طریق درآمدهای حاصله از فروش نفت تامین می کند پس از انتشار ویروس کرونا و در نتیجه آن کاهش فعالیت های اقتصادی و کاهش تاریخی قیمت نفت در اثر کاهش تقاضا با بحران مالی شدیدی مواجه شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا