خبر اولسیاسی

اقدام تعجب برانگیز اروپایی ها و کانادا در برافراشتن پرچم همجنس گرایان

مساله همجنسگرایان فارغ از هر دین و مذهب و قومیتی نه تنها در عراق بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشورهای غربی مساله پذیرفته شده ای نیست.

میدل ایست نیوز: برای نخستین بار در عراق، مقر اتحادیه اروپا همزمان با سفارت خانه های بریتانیا و کانادا پرچم نمادین همجنسگرایان را در عراق برافراشت. اقدامی تعجب برانگیز که نشان می دهد یا دولت های اروپایی با رفتار و عادات و رسوم مردم عراق آگاه نیستند یا شیطنتی در کار است.

سفارت بریتانیا به عنوان سفارت کشوری که سال ها عراق را در استعمار خود داشته و صدها کتاب و پژوهش و مطالعات گسترده ای درباره عادات و رسوم عراقی ها انجام و منتشر کرده، بعید است نداند، فارغ از هر دیدگاه و مذهبی، همجنسگرایی در عراق از قبح بسیار بالایی برخوردار است و هرگونه تلاش برای هنجارشکنی در این زمینه نه تنها اثری ندارد بلکه باعث التهاب آفرینی می شود تا آنجا که عاملان چنین کارهای هنجارشکنانه ای را به پشیمانی وا می دارد.

در حالی که عراق تلاش دارد با تشکیل دولت جدید که با حمایت قاطبه احزاب و جریان های سیاسی عراق آغاز به کار کرده از بحران های متعدد اجتماعی و سیاسی عبور کند، چنین اقدامی می تواند به مثابه ایجاد بحرانی تازه و ناخواسته برای دولت عراق باشد که عواقب نه چندان مناسبی را به دنبال خواهد داشت.

مساله همجنسگرایان فارغ از هر دین و مذهب و قومیتی نه تنها در عراق بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشورهای غربی مساله پذیرفته شده ای نیست، مثلا همچنان بسیاری از ایالت های ایالات متحده امریکا، روسیه، چین، ژاپن و بسیاری کشورهای دیگر هنوز این مساله مورد قبول جوامع و دولت ها واقع نشده و به رسمیت شناخته نشده است. در این صورت این که کشورهای اروپایی گمان کنند می توانند با اقدامی ساختارشکنانه چنین قبحی را در عراق بشکنند، اشتباهی بزرگ است، مگر آن که چنین اقدامی با شیطنتی برای رسیدن به هدفی خاص انجام شده باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا