سرخط خبرها

برنامه دولت جدید اسرائیل امروز به پارلمان ارائه می شود

نتانیاهو و گانتس امروز برنامه دولت جدید خود را پس از 3 انتخابات بحث برانگیز و بیش از یک سال فلج سیاسی، به پارلمان اسرائیل ارائه خواهند کرد.

میدل ایست نیوز: «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتس»، امروز برنامه دولت جدید خود را پس از 3 انتخابات بحث برانگیز و بیش از یک سال فلج سیاسی و به تعویق افتادن به مدت 3 روز به علت درگیری سیاسی در حزب «لیکود»، به پارلمان اسرائیل تقدیم می کنند.

قرار بود این مراسم در هفته گذشته برگزار شود اما اختلافات سیاسی در حزب لیکود و فراکسیون راست بر سر توزیع پست های وزارتی آن را به امروز موکول کرد و امروز نتانیاهو در پارلمان ادای سوگند خواهد کرد.

در تعطیلی پایان هفته نتانیاهو و رقیب او بنی گانتس اعضای کابینه وزرای خود را با 36 وزیر و 16 جانشین احتمالی اعلام کردند.

پیش از این نتانیاهو و گانتس در ماه گذشته اعلام کرده بودند که اختلافات میان خود را برای اتحاد نیروها برای رهبری کشور در زمان انتشار ویروس کرونا و تاثیر اقتصادی شدید آن کنار خواهند گذاشت.

بر اساس توافق میان دو طرف نتانیاهو به مدت 18 ماه نخست وزیر اول اسرائیل خواهد بود و پس از آن گانتس نیز به مدت 18 ماه دیگر این منصب را بر عهده خواهد کرد.

فراکسیون های دو طرف بر اساس توافق صورت گرفته تعداد وزرای مشاهبه و حق وتوی تصمیم های اصلی کشور را دارند.

ناقدان دولت را به دور بودن از واقعیت متهم کردند چرا که درحالی که نسبت بیکاری به 25 درصد می رسد آنها بسیاری از مناصب وزارتی به وجود آورده اند.

اما با وجود این انتقادها، گانتس معتقد است که همکاری با نتانیاهو تنها راه خروج از حالت بی حرکتی طولانی مدت در اسرائیل است و مانع از این می شود که اسرائیل بار دیگر انتخاباتی با هزینه های سنگین و برای چهارمین بار در کمتر از یکسال برگزار کند.

گانتس در دوره نخست وزیری نتانیاهو وزارت دفاع و حزب خود را برعهده دارد و «غابی اشکنازی» فرمانده بازنشسته ارتش و همکار او نیز وزیر خارجه اسرائیل خواهد شد.

«یسرائیل کاتس»، نماینده عالی نتانیاهو در حزب لیکود وزیر دارایی اسرائیل و «یاریف لیفین» از متحدان نتانیاهو رئیس پارلمان اسرائیل خواهد بود.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا