خبر اولسیاسی

دستورات «مصطفی الکاظمی» به وزارت برق عراق در ديدار از اين وزارتخانه

نخست وزیر عراق با دیدار از وزارت برق عراق، از طرح وزارت برای فصل تابستان و تامین انرژی برق مطلع شد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق به وزارت برق دستور داد تا برنامه‌ای برای فراهم‌سازی انرژی و سیاست تصاعدی متناسب با نیازهای کشور و جامعه تدوین کند.

الکاظمی تاکید کرد ما در برابر چالش‌های واقعی از جمله بحران برق قرار داریم که نتیجه سوء مدیریت در عراق است و باید وزارت برق طرحی راهبردی برای تامین انرژی و سیاست افزایشی تولید متناسب با نیازهای کشور و جامعه تدوین کند.

الکاظمی در سرکشی از وزارت برق ضمن اشاره به ضرورت ارائه خدمات مثبت به شهروندان در چارچوب معادله حقوق و مسئولیت‌ها، بر اهمیت عدالت در وصول هزینه مصرف انرژی تاکید کرد تا موجب نارضایتی شهروندان و از دست رفتن اعتماد آن نشود.

نخست وزیر عراق در ادامه نسبت به کم‌کاری در برق رسانی به مردم در راستای حفظ کرامت شهروندان هشدار داده و اعلام کرد فعالیت نیروی انسانی این وزارتخانه در مقابله با چالش ها و گذر از شرایط دشوار مشهود است اما این وزارتخانه در مراحل مختلف دچار اختلال بزرگی شده است، توسعه عملکرد و نتایج نیازمند تصمیم جسورانه و پاک دستانه است همچنین سرمایه گذاران باید به ایفای نقش بپردازد بدون اینکه این امر تاثیر منفی بر وزارتخانه بگذارد.

الکاظمی در ادامه بر لزوم مبارزه با فساد به ویژه در موارد مربوط به قراردادهای سرمایه گذاری سودآور همانند مرحله گذشته که نتیجه ثروت‌اندوزی برخی مسئولان از رهگذر سوء استفاده ار پست دولتی خود بوده است تاکید و این اقدام را مردود دانست و بر لزوم پایان آن تاکید کرد.

نخست وزیر عراق در پایان بر لزوم تدوین برنامه کاری جدید در زمینه برنامه‌ریزی، تولید، توزیع و انتقال انرژی و دستیابی به راهکاری زیبنده عراق و مردم این کشور تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا