اقتصادیسرخط خبرها

کویت و عربستان تولید نفت در میدان «الخفجی» را به مدت یک ماه متوقف کردند

روزنامه الرای به نقل از برخی منابع از توافق کویت و عبستان برای توقف تولید نفت در میدان نفتی مشترک «الخفجی» به مدت یک ماه خبر داد.

میدل ایست نیوز: روزنامه «الرای» کویت از توافق کویت و عبستان برای توقف تولید نفت در میدان نفتی مشترک «الخفجی» به مدت یک ماه خبر داد.

توقف تولید نفت در این میدان نفتی مشترک در منطقه بی طرف در مرز عربستان و کویت، از اول ماه ژوئن و در راستای کاهش تدریجی تولید نفت بر اساس توافق اوپک پلاس صورت می گیرد.

به گزارش روزنامه الرای به نقل از برخی منابع که اسامی آنها ذکر نشده، این میدان روزانه به مقدار 80 هزار بشکه نفت کاهش تولید خواهد داشت که 40 هزار بشکه آن سهم کویت است.

عربستان و کویت تولید آزمایشی نفت در این میدان نفتی مشترک را از ماه فوریه و پس از امضای توافق میان دو کشور توسط «احمد ناصر المحمد الصباح»، وزیر خارجه کویت و «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان در 24 دسامبر سال گذشته آغاز کردند.

میدان نفتی الخفجی در منطقه بی طرف میان عربستان و کویت قرار دارد و تنها مکان مشترک میان دو کشور است که نفت آن میان دو کشور به صورت نصف تقسیم می شود.

میزان تولید نفت در این میدان نفتی از 260 هزار بشکه تا 270 هزار بشکه در روز متغیر است و گاهی به 300 هزار بشکه در روز نیز می رسد.

بر اساس توافق اوپک پلاس در 12 آوریل، کشورهای تولید کننده نفت ملزم هستند میزان تولید نفت خود را به میزان 10 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا