خبر اولسیاسی

«العبادی»: کمک گرفتن از امریکا برای تقویت اقتصاد اشتباه خطرناکی است/ ایران و امریکا از همه دولت های عراق حمایت کرده اند

«حیدر العبادی» گفت که ایالات متحده از عراق دست کشید و در زمان حمله داعش یک دلار هم به عراق کمک نکرد.

میدل ایست نیوز: «حیدر العبادی»، نخست وزیر اسبق عراق و رئیس ائتلاف نصر، گفت که آنچه باعث شده دیگران نظرشان را به عراق تحمیل کنند اختلافات عمیق نیروهای سیاسی است.

او در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی محلی تأکید کرد که دخالت خارجی در عراق تا حد زیادی کم شده و باید از این موضوع بیشترین استفاده را برد.

العبادی تأکید کرد که کمک گرفتن از امریکا برای تقویت اقتصاد عراق اشتباهی خطرناک خواهد بود چون امریکا برای کمک‌های خود مطالباتی از عراق خواهد داشت و افزود که ایالات متحده از عراق دست کشید و در زمان حمله داعش یک دلار هم به عراق کمک نکرد.

او اظهار داشت که متهم شدن وی به سرسپردگی به امریکا نتیجه تبلیغات انتخاباتی است و افزود که برخی گروه‌ها تلاش کردند که وجهه را نزد ایرانی‌ها خراب کنند.

به گفته العبادی، عراق قربانی اختلافات ایران و امریکا شده است هرچند هردوی این کشورها از همه دولت های عراق به شدت حمایت کرده اند.

وی ادامه داد که اگر ایران و امریکا بر سر جنگ با داعش اختلاف داشتند تا امروز هم کار داعش تمام نشده بود و افزود که برخی کارشناسان ایرانی به وی گفتند که برای شکست دادن داعش 10 سال زمان لازم است.

رئیس ائتلاف نصر نبود اشتراک میان ایران و امریکا را عامل بروز مجدد اختلاف میان آنها در عراق دانست و افزود که این اختلاف بیشتر برسر منافع است تا اینکه امری عقیدتی باشد.

العبادی همچنین تأکید کرد که برخی کشورهای خلیج برای آسیب زدن به عراق اموالی را هزینه کردند.

او گفت که عراق بیشترین آسیب را از اختلاف ایران و امریکا دیده و جامعه عراق به ابزار نزاعی تبدیل شده که ربطی به آن ندارد.

العبادی اظهار داشت که مشکل عراق منحصر به نیروهای سیاسی اسلام‌گرا نیست و اختلافات فراتر از آن است و نیروهای سیاسی عراق بایست از تجربه داعش درس می‌گرفتند و از اختلافاتشان می کاستند.

وی همچنین تأکید کرد که اسلام از عملکرد نیروهای سیاسی اسلام گرا مبراست و افزود آنکه دزدی می کند مدعی اسلام گرایی است و مسلمان واقعی نیست.

منبع
المسله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا