اقتصادیخبر اول

عراق در صدر کشورهای وارد کننده برق از ایران

شرکت ساتکاپ، مدیریت ساخت و تامین کالاهای آب و برق، با اعلام اینکه صادرات برق ایران در مدت یک سال از 8 میلیارد کیلووات ساعت عبور کرد، عراق را در صدر کشورهای وارد کننده برق از ایران اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: عراق در صدر فهرست کشورهای وارد کننده برق از ایران قرار گرفت.

در این رابطه شرکت «ساتکاپ»، مدیریت ساخت و تامین کالاهای آب و برق، امروز دوشنبه اعلام کرد که صادرات برق ایران در مدت یک سال از 8 میلیارد کیلووات ساعت عبور کرد.

این شرکت با اعلام رشد 27.6 درصدی صادرات برق ایران به کشورهای همسایه در سال مالی که در 19 مارس 2020 به پایان رسید، گفت که صادرات برق به کشورهای ارمنستان، آذربایجان، پاکستان، افغانستان، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان انجام شد.

ساتکاپ اشاره کرد که عراق با واردات 6 میلیادر و 652 میلیون کیلووات ساعت از برق ایران و رشد 36 درصدی در صدر کشورهای وارد کننده برق از ایران قرار دارد و افغانستان با 775 میلیون، پاکستان با 516 میلیون، ارمنستان با 53 میلیون و نخجوان با 33 میلیون کیلووات ساعت در رده های بعدی قرار دارند.

حجم کل صادرات برق ایران به این کشورها به 8.031 میلیارد کیلووات ساعت رسید که نسبت به سال مالی گذشته 1.736 میلیارد کیلووات ساعت رشد داشته است.

عراق 82.7 درصد، افغانستان 9.7 درصد، پاکستان، 6.4 درصد و ارمنستان 0.7 درصد صادرات برق ایران را به خود اختصاص دادند.

در مقابل ایران 3.329 میلیارد کیلووات ساعت برق وارد کرده است که ارمنستان با 1.294 میلیارد کیلووات ساعت در رأس آن قرار دارد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا