خبر اولسیاسی

فالح الفياض: مرجعیت نسبت به الحشد الشعبی ملاحظاتی دارد که باید توجه کنیم/ساختار فعلی حشد عوض خواهد شد

فالح فیاض، رئیس الحشد الشعبی گفت که مرجعيت دينى عراق ملاحظات و نكاتى درخصوص الحشد الشعبى داشته است و ما به اين ملاحظات و نكات گوش خواهيم داد.

میدل ایست نیوز: فالح فیاض، رئیس الحشد الشعبی گفت که مرجعيت دينى عراق ملاحظات و نكاتى درخصوص الحشد الشعبى داشته است و ما به اين ملاحظات و نكات گوش خواهيم داد.

وی همچنین اظهار داشت که مرجعيت دينى عراق خود و تمامى طرف ها و فرماندهان حشد را به اهتمام به حشد الشعبى فراخوانده است. مرجعيت عالى عراق از حشد الشعبى خواسته است كه داراى انضباط و نظم باشد.

وی درباره خروج نیروهای موسوم به حشد مرجعیت از تشکیلات الحشد الشعبی نیز گفت: «نيروهاى عتبات از الحشد الشعبى خارج نشده اند بلكه رتبه بندى و سازمانبدى ادارى ويژه اى براى آنها در نظر گرفته شده است.»

فیاض در ادامه افزود: «الحشد الشعبى، نقشی مهم در مبارزه با داعش داشته است و نهادى متمرد و سرپيچ نسبت به قانون و پارلمان نيست.»

رئیس الحشد الشعبی درباره برخی نسبت هایی که به ارگان های این سازمان می دهند نیز اظهار داشت، با اصطلاح تيپ‌هاى ولايت فقيه موافق نيستيم و الحشد الشعبى دربرگيرنده تمام عراقى هاست.

فیاض همچنین گفت: «بر ساختارى درخصوص الحشد الشعبى به توافق رسيديم كه در روزهاى آينده اجرايى خواهد شد. در ساختار جديد الحشد الشعبى منصبى به نام نائب رئيس حشد الشعبى ديگر وجود نخواهد داشت. تعيين رئيس ستاد الحشد الشعبى از اختيارات فرمانده كل نيروهاى مسلح (نخست وزير عراق) است و تا بدين لحظه رئيس ستاد كل الحشد الشعبى تعيين نشده است. ابوفدك المحمداوى نائب رئيس موقت است و تعيين ايشان فقط براى پيش بردن امور ادارى و عادى حشد است و ايشان هنوز حكمى از طرف دفتر نخست وزيرى دريافت نكرده اند.»

فیاض درباره اتهاماتی که نسبت به الحشد الشعبی در سرکوب اعتراض های اخیر زده می شود نیز گفت: «الحشد الشعبى هرگز وسيله اى براى سركوب مردم نخواهد بود.»

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا