سرخط خبرها

افسر عربستانی که در فلوریدا تیراندازی کرد، با القاعده در ارتباط بود

«محمد سعید شمران» به طور مرتب با القاعده در تماس بوده و طرح ها و برنامه هایش را در اختیار آنها می گذاشته است.

میدل ایست نیوز: مقام های آمریکایی می گویند یک دانشجوی نظامی عربستان سعودی که پاییز گذشته در یک پایگاه نظامی آمریکا در فلوریدا دست به کشتار زده بود، با گروه القاعده ارتباط داشته است.

بنابر اعلام پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری این کشور، بررسی اطلاعات دو گوشی تلفن همراه ستوان دوم «محمد سعید شمران» بیانگر ارتباط او با گروه القاعده در شبه جزیره عربستان است.

این حمله مسلحانه که در ششم دسامبر سال گذشته در پنساکولا در ایالت فلوریدا رخ داد، به مرگ سه نظامی و جراحت هشت نفر دیگر منجر شد.

«ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا، و «کریستوفر ری»، رییس پلیس فدرال آمریکا، می گویند اطلاعات به دست آمده از دو گوشی تلفن همراه شمرانی نشان داده که او به طور مرتب با گروه القاعده در شبه جزیره عربستان در ارتباط بوده است.

به گفته ری، این اطلاعات نشان می دهد که او به طور مرتب با القاعده در تماس بوده و طرح ها و برنامه هایش را در اختیار آنها می گذاشته است.

او حتی تصاویر ویدیویی محل آموزش خود را برای آنها فرستاده بود.

ری همچنین گفت اطلاعات به دست آمده به عملیات ضدتروریستی آمریکا در یمن کمک کرده است.

ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا هم با انتقاد از شرکت اپل به خاطر خودداری از شکستن قفل گوشی های شمرانی، تاکید کرد دسترسی به اطلاعات گوشی های شمرانی چهار ماه وقت برده است.

بار با انتقاد از تصمیم شرکت اپل برای کمک نکردن به تحقیقات در این باره،‌ گفت این شرکت حتی به درخواست شخصی رئیس جمهور امریکا هم بی توجهی کرده است.

بار گفت:‌ «تصمیم اپل تبعات خطرناکی برای امنیت ملی دارد و به نظر من غیرقابل قبول است.»

بار خواهان تصویب قوانین جدیدی در کنگره شد تا اپل مجبور به همکاری با دادگاه ها شود.

منبع
بی بی سی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا