خبر اولسیاسی

تشکر نخست وزیر عراق از شورای عالی قضایی برای آزادی تظاهرات کنندگان/ الکاظمی: تظاهرات حقی تضمین شده در قانون اساسی است

نخست وزیر عراق با انتشار توئیتی ضمن تشکر و قدردانی از شورای عالی قضایی عراق برای صدور دستور آزادی تظاهرات کنندگان روز گذشته در الکوت، تاکید کرد که تظاهرات حقی تضمین شده در قانون اساسی است.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، امروز سه شنبه با انتشار توئیتی در حساب خود از شورای عالی قضایی عراق تشکر کرد.

وی در این توئیت گفت: «از شورای محترم عالی قضایی بابت پاسخ فوری به درخواست آزادی برخی وکلا در شهر الدیوانیه و تعدادی دیگر از تظاهرات کنندگان در الکوت که امروز بازداشت شدند تشکر می کنم.»

الکاظمی در ادامه افزود: «مجددا بر حق تظاهرات مسالمت آمیز که حقی تضمین شده در قانون اساسی است و پایبندی نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان به حفاظت از تظاهرات و املاک عمومی و خصوصی تاکید می کنم.»

پیشتر در روز گذشته الکاظمی دستور تشکیل کمیته ای دولتی برای تهیه فهرست دقیقی از اسامی شهدا، مجروحان و افراد نقص عضو شده تظاهرات کنندگان یا نیروهای امنیتی در تظاهرات ملی عراق را صادر کرد.

این فهرست پس از آماده سازی اولین تلاش رسمی دولت عراق برای سندسازی قربانیان تظاهرات در عراق محسوب می شود.

پیش از این نیز الکاظمی دستور آزادی تمام افراد بازداشت شده مرتبط با تظاهرات اخیر در عراق به غیر از افرادی که دستشان به خون ملت عراق آغشته است صادر کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا