اقتصادیسرخط خبرها

گفت وگوی وزیر برق عراق با سفیر ترکیه در بغداد درباره اتصال شبکه برق دو کشور

وزیر برق عراق و سفیر ترکیه در بغداد در خصوص اتصال شبکه برق دو کشور بحث و گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: «ماجد مهدی حنتوش» وزیر برق عراق و «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در بغداد، ضمن دیدار با یکدیگر در خصوص اتصال شبکه برق دو کشور بحث و گفت وگو کردند.

در بیانیه وزارت برق عراق آمده است: «وزیر برق امروز سه شنبه با حضور «نافع عبدالسادة»، سرپرست امور انتقال و توزیع برق در دفتر خود با فاتح یلدز سفیر ترکیه در بغداد دیدار کرده و در خصوص راه های همکاری مشترک دو کشور در زمینه برق گفت وگو کردند.»

وزیر برق عراق در ابتدا ضمن اشاره به نقاط اشتراک مهمی که به صورت اثرگذار در تحکیم روابط اقتصادی و برادرانه دو کشور مشارکت دارد، این روابط اقتصادی و برادرانه را در ضمن طرح های وزارت برق عراق در دوره آتی که بارزترین آن اتصال شبکه های برق دو کشور است، دانست و اعلام کرد که بخش خصوصی نقش بزرگی در کشورهای مختلف جهان در زمینه تامین انرژی برق و تولید آن ایفا می کند که نمی توان بدون این بخش از محدودیت های روتینی خلاص شد.

از طرفی دیگر یلدز بر اهمیت پروژه اتصال شبکه های برق دو کشور که نفع آن به هر دو کشور می رسد تاکید کرد و گفت که این پروژه بازار تجاری ایجاد می کند که در زمینه به جریان انداختن تجارت انرژی میان دو کشور همسایه فعالیت می کند علاوه بر اینکه یک شبکه برق همزمان و کامل با هدف ایجاد ثبات در شبکه برق ایجاد خواهد کرد.

دو طرف همچنین بر سر لزوم دیدارهای متقابل که منجر به تبادل تجربه می شود و به نفع دو کشور است به توافق رسیده و بر استفاده از فرصت های سرمایه گذاری و گسترش افق های آن و جذب شرکت های تخصصی ترکیه به عراق برای توسعه شبکه برق این کشور تاکید کردند.

پیش از این در روز گذشته «علی عبدالامیر علاوی»، با انتشار توئیتی از اتصال برق عراق به عربستان بجای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

امریکا پیش از این به عراق پیشنهاد داده بود برای استقلال از واردات برق از ایران به کشورهای دیگری نظیر عربستان اتکا کند.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا