سرخط خبرهاسیاسی

سفیر روسیه در دمشق: روابط روسیه و سوریه در بهترین حالت ممکن است

یفیموف درباره اوضاع در ادلب نیز گفت که آتش بس در این منطقه به معنای ادامه جنگ بی امان با تروریسم و بازگشت اراضی سوریه در کوتاه ترین زمان ممکن نخواهد بود.

میدل ایست نیوز: «الکساندر یفیموف»، سفیر روسیه در دمشق، تأکید کرد که روابط روسیه و سوریه در بهترین حالت ممکن است.

او در مصاحبه با روزنامه «الوطن» چاپ دمشق روابط دو کشور را راهبردی و دوستانه خواند و درباره شایعه اختلافات روسیه و سوریه گفت کسانی می خواهند همکاری روسیه و سوریه را از چارچوب دروغ ها ببینند و این همه صرفا تخریب رسانه ای است.

سفیر روسیه در دمشق از تعبیر «سگ ها پارس می کنند و کاروان راهش را پیش می رود» استفاده کرد و گفت که این تلاش ها شکست می خورد و حتی به نزدیک اهدافش هم نمی رسد.

او گفت که بازیگران منطقه ای دشمن روسیه و سوریه پس از آنکه دیدند اهداف ویرانگرشان نتیجه معکوس داده دنبال فشارهای سیاسی بر دمشق و تحریم اقتصادی بی سابقه آن هستند و از هر راهی پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند.

یفیموف درباره اوضاع در ادلب نیز گفت که آتش بس در این منطقه به معنای ادامه جنگ بی امان با تروریسم و بازگشت اراضی سوریه در کوتاه ترین زمان ممکن نخواهد بود و افزود که برخلاف آنچه می گویند که ادلب مرکز مخالفان معتدل است باید گفت که ادلب پناهگاه تروریست هاست.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که انتقادات برخی رسانه های نزدیک به دولت روسیه از دولت سوریه و عملکرد بشار اسد گمانه زنی هایی را درباره بروز اختلافاتی میان دو کشور مطرح کرده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا