سرخط خبرهاسیاسی

حمله موشکی منتسب به نیروهای انصارالله به مقر ستاد ارتش یمن در مأرب

یک مسئول نظامی در یمن از حمله نظامی منتسب به نیروهای انصارالله و کشته شدن 8 نظامی یمنی خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک مسئول نظامی در یمن اعلام کرد که 8 نظامی یمنی در حمله موشکی منتسب به گروه حوثی انصار الله یمن به مقر ستاد کل ارتش در استان مأرب کشته شده و تعدادی دیگر مجروح شدند.

این در حالی است که طی چند هفته گذشته آرامش نسبی بر یمن حاکم شده بود.

درگیری ها از ابتدای سال جاری با اقدام حوثی ها برای پیشروی به مناطق جدید از جمله مأرب در نزدیکی صنعا افزایش یافت.

این مسئول نظامی در به خبرگزاری «فرانس پرس» گفت که نیروهای حوثی دو موشک بالستیک به سمت پادگان منطقه سوم و مقر ریاست ستاد ارتش در اردوگاه وطن شلیک کردند.

به گفته این مسئول نظامی، سرتیپ «صغیر بن عزیز»، رئیس ستاد ارتش یمن از این حمله جان سالم به در برد اما فرزند او و تعدادی از همراهانش در این حمله کشته شدند.

یمن از سال 2014 شاهد جنگی میان نیروهای حوثی مورد حمایت ایران و نیروهای دولت «عبد ربه منصور هادی»، که مورد حمایت عربستان است بود که این درگیری ها در سال 2015 با ورود عربستان برای حمایت از نیروهای دولتی شدیدتر شد.

در 18 ژانویه 2020 حمله ای با هدف قرار دادن یک مسجد در پادگانی در مارب انجام شد که 116 کشته و ده ها مجروح برجای گذاشت و مشخص نشد چه طرفی این حمله را انجام داده است اما مقامات یمن نیروهای حوثی را متهم کردند.

در ابتدای ماه مارس نیروهای حوثی کنترل شهر «الحزم»، را به دست گرفتند، این شهر بزرگترین شهر استان الجوف است که با این اقدام نیروهای دولت منصور هادی بخش بزرگتری از استان الجوف را به دست گرفته و به مارب نزدیک شدند.

با وجود اینکه به علت انتشار ویروس کرونا در یمن بسیاری خواستار آتش بس برای تمرکز بر مبارزه با ویروس کرونا شدند اما درگیری ها میان دو طرف همچنان ادامه یافت.

تاکنون هزاران غیرنظامی در یمن طی این درگیری ها کشته شدند.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا