خبر اولسرخط خبرها

رایزنی تلفنی دبیرکل سازمان ملل با «مصطفی الکاظمی» در خصوص مسائل عراق و منطقه

دبیرکل سازمان ملل متحد طی تماسی تلفنی با نخست وزیر عراق ضمن تبریک نخست وزیری او، درخصوص مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی عراق و منطقه رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «آنتونی گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد طی تماسی تلفنی با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق گفت وگو کرد.

گوترش ضمن تبریک نخست وزیری الکاظمی به او، برای دولت جدید عراق در مقابله با چالش های مختلف و تکمیل کابینه وزرا آرزوی موفقیت  کرد.

وی همچنین عید سعید فطر را به الکاظمی و ملت عراق تبریک گفت.

دو طرف در این تماس به بررسی پیامدهای بحران کرونا در جهان، تاثیر اقتصادی آن، تلاش های دولت برای مبارزه با این ویروس به عنوان بحرانی بشری که همبستگی و آمادگی همه و تلاش برای عبور از آن را می طلبد، علاوه بر بررسی اوضاع سیاسی، امنیتی و اقتصادی در عراق و منطقه پرداختند.

گوترش در این تماس بر آمادگی سازمان ملل متحد برای کمک به مشخص کردن فرصت ها و همکاری و شراکت سازنده با دولت عراق برای تثبیت ثبات در کشور تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین نسبت به گام هایی که دولت الکاظمی اتخاذ کرده ابراز خوشبینی کرد و آنها را گام هایی مهم، تشویق کننده و حکیمانه عنوان کرد.

از طرفی دیگر الکاظمی از سازمان ملل و دبیرکل آن خواستار همکاری مطلوب در اجرای انتخابات قانونی در عراق و آمادگی برای آن پس از تکمیل تصویب قانون انتخابات جدید شد.

وی از کشورهای دوست و سازمان های بین المللی خواست عراق را در عبور از بحران مالی و پیامدهای ویروس کرونا بر اقتصاد کشور از طریق همکاری بین المللی کمک کنند.

نخست وزیر عراق همچنین در گفت وگو تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که دولت جدید عراق برای تقویت حاکمیت عراق و ثبات آن تلاش می کند و در حال حرکت به سمت مقابله با مشکلات عراق در زمینه های تامین خدمات، توسعه اقتصاد، مبارزه با فساد علاوه بر تثبیت اصول عدالت و حقوق بشر و تقویت اقتدار قانون در کشور است.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا