خبر اولسیاسی

تاكيد بر تكميل كابينه محور رایزنی «برهم صالح» با «مصطفی الکاظمی»+ تصاویر

رئیس جمهوری عراق، در دیداری با نخست وزیر عراق در کاخ ریاست جمهوری آخرین تحولات اوضاع عراق از جمله تسریع در تکمیل کابینه، لزوم کنترل انتشار ویروس کرونا و از بین بردن کامل داعش در عراق را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق، امروز پنجشنبه طی دیدار با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در خصوص آخرین تحولات اوضاع در کشور رایزنی کرد.

در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری در بغداد برگزار شد، دو طرف بر لزوم تسریع در تکمیل کابینه وزرا از طریق انتخاب شخصیت هایی شایسته و پاکدست، حمایت از دولت در اجرای برنامه هایش که از طریق پارلمان به تصویب رسید، آماده سازی برگزاری انتخابات زودهنگام، پاسخ به مطالبات قانونی عراق و تحقق اصلاحات مطلوب تاکید کردند.

رئیس جمهور و نخست وزیر عراق در این دیدار بر اهمیت پیروی عراق از سیاستی متعادل با کشورهای منطقه ای و بین المللی با تکیه بر احترام به حاکمیت عراق تاکید کردند.

دو طرف همچنین تاکید کردند بحران های کشور حل شود و مبارزه با ویروس کرونا و حمایت از دستگاه های بهداشتی برای ادای وظایف خود به کامل ترین صورت در اولویت قرار بگیرد.

صالح و الکاظمی خواستار ایجاد راه حل هایی برای چالش های اقتصادی و تامین وضعیت معیشتی همه شهروندان در این اوضاع شدند.

رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق تاکید کردند که مرحله کنونی عراق متحد کردن تلاش ها و همکاری میان همه را برای از بین بردن کانون گروه های تروریستی داعش، حفاظت از پیروزی های به دست آمده و ادامه انگیزه پیروزی که امنیت و ثبات را برای ملت عراق به دنبال دارد می طلبد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا