سرخط خبرهاسیاسی

فعال سعودی به اتهام اهانت به ولیعهد عربستان بازداشت شد

حساب کاربری «معتقلی الرأی» (زندانیان عقیده) از بازداشت امانی الزین فعال سعودی در پی اهانت به ولیعهد عربستان خبر داد.

میدل ایست نیوز: «امانی الزین» فعال سعودی، در پی آنچه اهانت به ولیعهد عربستان گفته می شود بازداشت شد.

حساب کاربری «معتقلی الرأی» (زندانیان عقیده)، که اخبار مربوط به حقوق بشر و آزادی بیان در عربستان سعودی را رصد می‌کند، اعلام کرد الزین فعال سعودی در پی انتشار ویدیویی بازداشت شده است که در آن، او به همراه «وائل غنیم» از فعالان برجسته مصری در دوران انقلاب 25 ژانویه  2011، دیده می‌شود.

این حساب کاربری در توییتر اشاره کرد، امانی الزین از 17 ماه مه جاری به دنبال انتشار این ویدیو در اکتبر 2019، در بازداشت است.

این فعال سعودی در گفت ‌وگویی با غنیم، «محمد بن‌سلمان» را «ابو منشار» (ارباب اره‌ ها) توصیف کرد که موجب شد دستور بازداشت وی را مستقیما محمد بن‌ سلمان صادر کند.

حساب زندانیان عقیده در توئیتی دیگر گفت که بازداشت این فعال سعودی پس از آن انجام شد که موجی از حمله به وی در توئیتر با هشتگ «امانی الزین به ولیعهد توهین می کند» به راه افتاد.

گفتنی است پس از کشته شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول در تاریخ 2 اکتبر 2018، که گفته می‌شود به دستور مستقیم ولیعهد انجام شد، به محمد بن سلمان لقب «ارباب اره‌ها» داده شده است.

محمد بن سلمان بر اساس سیاست سرکوبگرانه خود تمام مخالفان خود از جمله: منتقدان، فعالان، شاهزادگان و سایر افراد را به دلایل مختلف سرکوب و بازداشت می کند.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا