سرخط خبرهاسیاسی

هشدار نمایندگی سازمان ملل در عراق نسبت به موج دوم ویروس کرونا

دفتر نمایندگی سازمان ملل در عراق با صدور بیانیه ای ضمن هشدار نسبت به موج دوم ویروس کرونا در عراق تاکید کرد هر شخص نقش تعیین کننده ای در مقابله با موج دوم ویروس کرونا که در برخی استان ها دیده شده ایفا می کند.

میدل ایست نیوز: دفتر نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی)، بیانیه ای در خصوص تلاش های مشترک سازمان ملل و دولت عراق برای مقابله با موج دوم ویروس کرونا صادر کرد.

نمایندگی سازمان ملل در عراق عملکرد نخست وزیر عراق و اقدامات وی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا را در حالی که همزمان با بحران های جداگانه دیگری از جمله نا به سامانی های اجتماعی و بحران بی سابقه اقتصادی درگیر بود، تحسین کرد.

یونامی همچنین تصمیم مقامات محلی، منطقه ای و ملی برای کنترل ویروس کرونا علاوه بر موفقیت در تدابیر زودهنگام و مستمر که با حمایت جامعه همراه بود را تحسین برانگیز دانست.

نمایندگی سازمان ملل در عراق تاکید کرد هر شخص نقش تعیین کننده ای در مقابله با موج دوم ویروس کرونا که در برخی استان ها دیده شده ایفا می کند.

«جنین هنیس پلاسخرت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در اشاره به بیانیه اخیر خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت: «اقدامات دولت نمی تواند بدون مشارکت فعال همه مردم عراق موفقیت آمیز باشد، با وجود اینکه این اقدامات سختی هایی را بر ما متحمل می کند، اما ما می دانیم که این اقدامات بهترین امید برای ما برای بازگشت به حالت عادی و ایستادن بر روی گام های خود در نزدیک ترین زمان ممکن است.»

نمایندگی سازمان ملل در عراق از اعطای کمک های تعیین کننده برای مقابله با این ویروس از جمله: وسایل آزمایش گاهی، مستلزمات پزشکی، لوازم حفاظت بهداشتی شخصی، کمک مالی و مشورتی فنی خبر داد.

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق در پایان گفت: «عراقی ها می توانند همواره به حمایت ثابت سازمان ملل در زمان هایی که به آن احتیاج دارند اتکاء کنند.»

وی مسئولیت نهایی در مقابله با ویروس کرونا را بر عهده افرادی دانست که باید از توصیه های مقامات بهداشتی برای حفاظت از خود و خانواده هایشان پیروی کنند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا