خبر اولسیاسی

«برهم صالح»: دولت جدید عراق وعده شکوفایی و اصلاح ساختاری را داده است

رئیس جمهور عراق گفت که کشورش جنگ های داخلی و خشونت و تروریسم را پشت سر گذاشته اما تلاش هایش برای بازسازی همچنان ضعیف و شکننده بوده است.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، در نشستی مجازی درباره تأمین مالی توسعه پایدار دربرابر پیامدهای شیوع کووید ـ 19، که به دعوت «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد و همچنین نخست وزیران کانادا و جامائیکا برگزار شد شرکت کرد.

در این نشست که رؤسای جمهور فرانسه و ایتالیا و صدر اعظم آلمان و رئیس بانک جهانی و شماری از دیگر مقامات بین المللی در آن به‌صورت ویدئوکنفرانس حضور داشتند، رئیس جمهوری عراق تأکید کرد که  جامعه بین الملل در برابر چالش های سخت و فوری ای است که باید با تلاش یکپارچه به رویارویی این چالش ها رفت.

او افزود که این ویروس موضوعی جهانی است و لازمه تعامل با آن نیز همکاری جهانی و اکتفا نکردن به اقدامات داخلی است و تأکید کرد که راه پیش رو دشوار است اما گزینه ای جز تلاش و پیروزی نداریم.

رئیس جمهوری عراق گفت که کشورش جنگ های داخلی و خشونت و تروریسم را پشت سر گذاشته اما تلاش هایش برای بازسازی همچنان ضعیف و شکننده بوده است و تظاهرات مردمی در پاییز و زمستان گذشته نشان داد که تحمل ملت عراق حدی دارد.

او گفت که تحقق آینده ای شکوفا و رفع نقطه ضعف های اقتصاد عراق و اصلاح ساختاری نهاد حکومت از برنامه هایی است که دولت جدید وعده آن را داده و افزود که عراق نیازمند سازوکارهایی برای عبور از دایره بسته بحران اقتصادی و تحقق ثبات در مسائل مالی است.

منبع
دفتر رئیس جمهور عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا