اجتماعیسرخط خبرها

تمدید منع آمد و شد در عراق به مدت یک هفته

در نشست کمیته عالی بهداشت و کمیته بحران پارلمان عراق که به ریاست الکاظمی برگزار شد تصمیم به اعمال ممنوعیت آمد و شد در همه استان‌ها به مدت یک هفته از تاریخ 31 ماه مه تا 6 ژوئن آتی گرفته شد.

میدل ایست نیوز: در نشست کمیته عالی بهداشت و کمیته بحران پارلمان عراق که به ریاست «مصطفی الکاظمی» برگزار شد تصمیم به اعمال ممنوعیت آمد و شد در همه استان‌ها به مدت یک هفته از تاریخ 31 ماه مه تا 6 ژوئن آتی گرفته شد.

در بیانیه سایت نخست‌وزیری عراق آمده که همه نهادهای ذیربط باید برای اجرای سختگیرانه این ممنوعیت آمد و شد فعالیت و همکاری کنند همچنین نهادهای امنیتی باید اقدامات خود در داخل شهرها و ممانعت از برگزاری هر نوع تجمعی که می تواند منجر به شیوع بیشتر ویروس کرونا شود، تشدید کنند.

شبکه‌ها تلویزیونی و رسانه‌ها نیز باید در این باره اطلاع‌رسانی کنند و شهروندان نیز می بایست با پوشیدن ماسک‌ها در بیرون از منزل تردد کنند و در غیر این صورت، مجاز به خروج از منزل نیستند.

در این بیانیه آمده است، نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی هم از حرکت خودروهایی که بیش از 50 درصد گنجایش خود سرنشین سوار می کنند و یا اینکه سرنشینان بدون استفاده از ماسک در داخل خودرو مشاهده شوند، وسیله نقلیه را توقیف
می کنند.

فروشگاه‌های مواد غذایی، میوه‌فروشی‌ها و نانوایی‌ها تنها به شرط استفاده از ماسک و لوازم ضدعفونی کننده و عدم وجود بیش از 5 نفر در داخل مغازه‌ها مجاز به فعالیت هستند.

غذاخوری‌ها هم تنها به صورت بیرون‌بَر مجاز به فعالیت هستند و در صورت مشاهده مشتری در داخل رستوران، واحد مذکور پلمپ خواهد شد.

در این بیانیه همچنین دستورالعمل‌هایی برای نحوه فعالیت داروخانه‌ها، ادارات دولتی و دیگر مشاغل خصوصی مشخص شده است.

الکاظمی در این نشست ضمن قدردانی از نقش بزرگ کادر پزشکی و بهداشتی و همه کارکنان بیمارستان های قرنطینه از نقش دستگاه های امنیتی در اجرای مقررات قانون منع آمد و شد و همراهی گروه های پزشکی در مناطق انتشار ویروس کرونا تشکر کرد.

وی هم چنین از خانواده هایی که به قانون منع آمد و شد پایبند بوده و توصیه های پیشگیرانه بهداشتی را اجرا می کردند تشکر کرد.

الکاظمی در این نشست گفت: «بسیار به همکاری شهروندان امید داریم، مرحله کنونی عراق همکاری بیشتر و متحد کردن تلاش ها میان نهاد ها و موسسه ها را می طلبد.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا