خبر اولسیاسی

دستور «ولادیمیر پوتین» برای تسلط ارتش روسیه بر بخش‌های زمینی و دریایی بیشتر در سوریه

مسکو در گامی جدید پس از تعیین نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در دمشق در راستای تحکیم سیطره خود بر بخش‌های حساس دولت سوریه، از تصمیم این کشور برای تسلط بر مساحت زمینی و دریایی بیشتر در سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز:مسکو در گامی جدید پس از تعیین نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در دمشق در راستای تحکیم سیطره خود بر بخش‌های حساس دولت سوریه، از تصمیم این کشور برای تسلط بر مساحت زمینی و دریایی بیشتر در سوریه خبر داد.

خبرگزاری روسی اینترفکس در ادامه نوشت: «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه به وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه دستور داده تا مذاکرات و گفت‌وگوهایی با طرف سوری برای تحویل سازه‌ها و پایگاه‌های بیشتر به نظامیان روسی و توسعه دسترسی آنها به دریا در سوریه انجام دهند.

پایگاه‌های نظامی که روسیه در آن مستقر است و یا آن را احداث کرده عبارتند از : پایگاه دریایی طرطوس در شهر بندری طرطوس غرب سوریه، پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه در غرب سوریه، پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص و فرودگاه نظامی کویرس در حومه حلب.

طرطوس پس از لاذقیه دومین بندر بزرگ در کرانه‌های سوریه (غرب) بوده و شهری تجاری و گردشگری به حساب می‌آید. این شهر بندری از بنادر اصلی سوریه بوده که بیش از 115 هزار نفر جمعیت دارد.

پایگاه نظامی نیروی دریایی ارتش روسیه در غرب سوریه و در شهر بندری طرطوس قرار دارد. این پایگاه نظامی در ابعاد کوچک بوده و در راستای تعمیر و نگهداری ناوهای جنگی نیروی دریایی ارتش روسیه انجام وظیفه می‌کند. پایگاه نظامی طرطوس در راستای سفر و نگهداری از ادوات روسیه ایجاد شده و در سفر ناوگروه‌های این کشور در منطقه مدیترانه ایفای نقش می‌ک

پایگاه هوایی روسیه در لاذقیه یکی از بزرگترین پایگاه‌های هوایی سوریه به شمار می‌رود که اکنون جنگنده های روسی از آن برای ضربه زدن به مواضع داعش استفاده می‌کنند. جنگنده های روسیه در پایگاه‌های هوایی در استان ساحلی لاذقیه در غرب سوریه مستقر هستند؛ در این پایگاه ده ها فروند جت جنگنده و بالگرد و هواپیماهای ترابری نظامی آماده پرواز هستند. سامانه‌های موشکی پنتسیر-اس۱ (Pantsir-S1) و بوک-ام۲ای (Buk-M2E) روسیه برای حفاظت از پایگاه هوایی لاذقیه در سوریه به کار گرفته شده‌اند.

طبق دستور پوتین، وزارت دفاع و امور خارجه روسیه ماموریت یافته‌اند برای تخصیص اراضی و مساحت‌های آبی بیشتر برای ارتش روسیه در سوریه با دمشق وارد گفت‌وگو شوند.

دولت روسیه و سوریه در 26 ماه اوت سال 2015 میلادی توافق‌نامه اختصاص پایگاه هوایی الحمیمیم به جنگنده‌ها و نظامیان روس تا زمان نامعلوم را به دون پرداخت هزینه‌ای به دمشق امضا کردند.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا