سرخط خبرهاسیاسی

«مسرور بارزانی» در دیدار با مقام نظامی امریکایی: نسبت به افزایش فعالیت‌های داعش نگرانیم

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار فرمانده عملیات ویژه ائتلاف بین‌المللی ضدداعش نسبت به افزایش فعالیت داعش و حمله به کشاورزان کُرد و ربودن آنها ابراز نگرانی کرد.

میدل ایست نیوز: «مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار «اریک هیل»، فرمانده عملیات ویژه ائتلاف بین‌المللی ضدداعش نسبت به افزایش فعالیت داعش و حمله به کشاورزان کُرد و ربودن آنها ابراز نگرانی کرد.

دولت محلی اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، طرفین در این دیدار درباره تازه‌ترین اوضاع عراق و منطقه و راهکارهای تقویت هماهنگی میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضدداعش رایزنی و بر لزوم تداوم همکاری مشترک با هدف مقابله با تهدیدات عناصر گروه تروریستی داعش تاکید کردند.

بارزانی در این دیدار بر افزایش فعالیت‌های داعش در مناطق کُردنشین خارج از کنترل دولت اقلیم به ویژه حملات داعش به کشاورزان کُرد در این مناطق و ربودن آنها ابراز نگرانی کرد.

از سوی دیگر، ژنرال اریک هیل با اشاره به اینکه اقلیم کردستان شریک مهمی برای ایالات متحده امریکا و ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در منطقه است، اعلام کرد جنگ علیه تروریسم هنوز پایان نیافته است و باید همکاری‌ها با عراق و اقلیم کردستان در این باره تداوم یابد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا