سرخط خبرها

هشدار مقامات اسرائیلی درباره حمله گسترده سایبری ایران به زیرساخت های اسرائیل

رئیس هیئت مدیره اینترنت ملی اسرائیل، در یک کنفرانس مطبوعاتی ادعا کرد که یک «زمستان سایبری» در پیش است.

میدل ایست نیوز: «یگال اونا»، رئیس هیئت مدیره اینترنت ملی اسرائیل، در یک کنفرانس مطبوعاتی ادعا کرد که یک «زمستان سایبری» در پیش است.

او درباره درستی یا نادرستی اخبار منتشرشده پیرامون حمله سایبری اسرائیل به بندر شهید رجایی ایران در 9 مه سال جاری میلادی اظهار نظری نکرد اما نسبت به هرگونه حمله سایبری ایران به زیرساخت های اسرائیل هشدار داد.

اونا اظهار داشت که مه 2020 یک نقطه تحول در تاریخ جنگ های سایبری اسرائیل بوده و افزود که اسرائیل در این ماه شاهد حمله ای سازمان دهی شده و همزمان بود.

هفته گذشته صدها پایگاه اینترنتی اسرائیلی با حمله سایبری ایران از کار افتادند و پیغام «نابودی» روی آنها درج شد.

یکی از اصلی ترین پایگاه های آسیب دیده پایگاه سازمان «حفاظت از دریاچه طبریه» بود که از اصلی ترین منابع تأمین آب در اسرائیل است.

اونا تأکید کرد که اگر این حملات موفق بود اسرائیل در وسط بحران کرونا دچار کمبود آب می شد و افزود که این احتمال هم وجود داشت که آب اسرائیل را با ترکیب نادرستی از مواد شیمیایی مخلوط کنند که نتیجه بسیار فاجعه بار می شد.

او گفت که طیف وسیعی از حملات سایبری بخش های انرژی و آب اسرائیل را هدف قرار داد و افزود که اسرائیل دربرابر اینگونه حملات دست بسته بماند آسیب های شدیدی در پیش خواهد بود.

اونا ابراز نگرانی کرد که این حمله صرفا قدم اول برای حمله ای بزرگ تر باشد و گفت که «زمستان سایبری» در زمانی کوتاه تر از آنچه فکرش را کنیم سرخواهد رسید و بی تردید حمله ای بسیار پیچیده با تلفات بسیار خواهد بود.

منبع
جروزالم پست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا