اقتصادیخبر اول

دولت عراق در حال تنظیم سند راهبردی مبارزه با فساد

این سند براساس تقسیم نقش نهادهای مربوطه در دولت و مجلس و شورای عالی قضایی و نهادهای مدنی و رسانه ها تنظیم شده است.

میدل ایست نیوز: یک عضو شورای عالی مبارزه با فساد خبر داد که دولت عراق در حال تنظیم سندی راهبردی برای مبارزه با فساد است.

«سعید یاسین موسی»، عضو شورای عالی مبارزه با فساد، در مصاحبه با روزنامه «الصباح»، چاپ بغداد، گفت که این سند براساس تقسیم نقش نهادهای مربوطه در دولت و مجلس و شورای عالی قضایی و نهادهای مدنی و رسانه ها تنظیم شده است.

او گفت که مسئولیت شورای عالی مبارزه با فساد صرفا هماهنگی میان دستگاه های نظارتی و تعیین سیاست های کلی و ارزیابی عملکردها و همچنین تصمیم گیری هایی خواهد بود که پاکدستی و مبارزه با فساد را تقویت کند.

موسی همچنین از مطرح شدن پیشنهاد ایجاد بازوی نظارتی مستقیم دولت خبر داد و گفت که به موجب این پیشنهاد دفاتر بازرسان دولتی شکل می گیرد که کار آنها مشاوره به وزیر و ارائه گزارش های غیر الزام آور است.

براساس آمارهای نهادهای بین المللی عراق از فاسدترین کشورهای جهان در عرصه اداری و مالی است و این فساد باعث هدررفتن میلیون دلار از ثروت های این کشور شده است.

نبود برخورد جدی و قاطع با فساد در دولت «عادل عبدالمهدی» از عوامل اصلی اعتراضات ضد دولتی در عراق در پاییز و زمستان گذشته بود.

منبع
الصباخ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا