خبر اولسرخط خبرها

دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از خنثی کردن عملیات تروریستی در استان های عراق و اقلیم کردستان خبر داد

رئیس واحد اطلاعاتی «الصقور» اعلام کرد داعش قصد داشت چند حمله تروریستی در عراق و اقلیم کردستان انجام دهد که با منهدم کردن هسته های خفته گروه های تروریستی خنثی شد.

میدل ایست نیوز: «ابو علی البصری»، رئیس واحد اطلاعاتی «الصقور» (بازهای شکاری) مدیر کل اطلاعات و دستگاه مبارزه با تروریسم در وزارت کشور، از نقشه خطرناک گروه تروریستی داعش برای حمله تروریستی در استان بصره و چند استان دیگر خبر داد.

البصری اعلام کرد یک گروه تروریستی خفته در استان بصره منهدم شده و دو تن از عناصر آن که مسئول ارتباط گیری و تحرکات بقایای داعش در استان های آزاد شده بودند دستگیر شدند.

مدیر کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد دو تروریست دستگیر شده در حملات تروریستی و عملیات ها علیه نیروهای مسلح، پیشمرگه و الحشد الشعبی و همچنین ایجاد ایست بازرسی، گرفتن جزیه، بازداشت و شکنجه شهروندان در نینوا، الرمادی و صلاح الدین شرکت داشتند.

وی افزود: «در راستای اجرای اوامر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و پیگیری وزیر کشور واحد اطلاعاتی الصقور (بازها) و اطلاعات و مبارزه با تروریسم عراق توانستند طی عملیات سری غافلگیرانه تعدادی از عملیات های اخیر این گروه تروریستی که قصد داشتند در بغداد و همه استان های عراق و اقلیم کردستان اجرا کنند خثنی شد.»

البصری بیان کرد: «بسیاری از تروریست ها کشته، تعدادی از هسته های خفته تروریستی منهدم و پناهگاه ها و انبار اسلحه آنها منفجر شد.»

وی همچنین به اهمیت حمایت بسیار فرماندهان عالی و هماهنگی میان دستگاه های امنیتی با ستادهای عملیات مشترک در موفقیت عملیات های اطلاعاتی ضد داعش برای تضمین امنیت و ثبات اجتماعی، مبارزه با نقشه ها و طرح های مذهبی و قومی و برهم زدن امنیت و اقتصاد ملی اشاره کرد.

البصری تصریح کرد فرماندهان داعش پس از به هلاکت رسیدن «ابوبکر البغدادی»، سرکرده داعش در سوریه به دنبال ارتباط مجدد با عناصر خود در عراق برای اثبات وجود خود در شهرهای عراق بودند و در روزهای اخیر نیز سعی داشتند عملیات های تروریستی را افزایش دهند.

ابو علی البصری تاکید کرد واحد اطلاعاتی الصقور عراق اطلاعات دقیقی از تروریست ها و گروه تروریستی داعش و تحرکات آن ها در داخل و خارج از کشور دارد و اشاره کرد که واحد اطلاعاتی الصقور اطلاعات دقیقی به کشورهای که داعش در آن فعالیت دارد داده است و همچنان می دهد.

وی افزود که بسیاری از بی گناهان و شهرها را از ویرانی و خون ریزی از طریق خنثی کردن ده ها عملیات تروریستی در شهرهای آسیایی، عربی و اروپایی نجات داده اند.

«شهاب رائد عبداللطیف التمیمی»، یکی از تروریست هایی است که توسط واحد اطلاعاتی الصقور دستگیر شد. وی اهل استان بصره شهر الزبیر است که اعتراف کرد اخیرا به همراه «یاسر الخالدی» که عضو گروه داعش است قصد داشتند عملیاتی تروریستی در استان بصره انجام دهند.

پدر شهاب التمیمی ملقب به «ابو سیاف» بوده که در سال 2009 به اتهام عضویت در گروه تروریستی القاعده و اجرای عملیات تروریستی در استان های نینوا، صلاح الدین، بغداد، الانبار و بصره به ویژه منفجر کردن دانشکده پلیس در سال 2004  در بصره که منجر به شهادت تعدادی از بی گناهان شد، اعدام شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا