سرخط خبرهاسیاسی

اقلیم کردستان عراق گذرگاه مرزی «باشماق» را پس از ثبت 51 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا بست

یک منبع امنیتی در اقلیم کردستان از بستن گذرگاه مرزی باشماق پس از ثبت 51 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شهر مرزی بنجوین توسط نیروهای امنیتی اقلیم خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک منبع امنیتی در اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه اعلام کرد گذرگاه مرزی باشماق با ایران پس از ثبت 51 مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر «بنجوین» بسته شد.

این منبع در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم»، گفت: «مقامات اقلیم کردستان امروز گذرگاه مرزی باشماق میان ایران و اقلیم کردستان را به مدت 3 روز و پس از ثبت 51 مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر مرزی بنجوین بستند.»

وی افزود: «برخی اخبار مبنی بر ابتلای دو نفر از کادر پزشکی در گذرگاه مذکور وجود دارد که باعث شد کادر پزشکی شهر بنجوین را ضد عفونی و گند زدایی کنند.»

وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق روز گذشته از ابتلای 101 مورد به ویروس کرونا در برخی مناطق اقلیم خبر داد.

پیش از این خبرگزاری فارس خبری در خصوص برنامه ریزی ایران برای ازسرگیری زیارت عتبات مقدسه در عراق و بازگشایی مرزها با وجود تصمیمات سختگیرانه عراق در محدودیت تردد به علت شیوع کرونا منتشر کرد.

در همین راستا «علاء الدین القیسی»، سخنگوی رسمی سازمان گذرگاه های مرزی عراق، اعلام کرد که مرزهای عراق با ایران و کویت به صورت کامل به روی تردد مسافران و کالاها بسته است.

عراق مرزهای خود را پس از انتشار و شدت گرفتن ابتلا به ویروس کرونا بست اما اقلیم کردستان برخی از مرزهای خود را اخیرا برای مبادلات تجاری بازگشایی کرده بود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا