خبر اولسیاسی

تاکید سفیر امریکا در دیدار با «مسرور بارزانی» بر حضور اربیل در گفت‌وگوی راهبردی واشنگتن-بغداد

سفیر ایالات متحده امریکا در دیدار با «مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم کردستان تاکید کرد گفت‌وگوی راهبردی میان واشنگتن و بغداد با مشارکت اربیل برگزار خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «متیو تولر»، سفیر ایالات متحده امریکا در دیدار با «مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم کردستان تاکید کرد گفت‌وگوی راهبردی میان واشنگتن و بغداد با مشارکت اربیل برگزار خواهد شد.

در این دیدار که در دفتر نخست‌وزیری اقلیم کردستان عراق با حضور «استفان فاگن»، سرکنسول امریکا در اربیل برگزار شد، طرفین درباره تازه‌ترین وضعیت عراق و منطقه و راهکارهای تقویت مناسبات اقلیم کردستان با ایالات متحده امریکا رایزنی کردند.

تولر در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت گفت‌وگوی راهبردی امریکا و عراق که قرار است در ماه جاری برگزار شود، تاکید کرد اقلیم کردستان در این گفت‌وگوها حضور خواهد داشت و بخشی از آن خواهد بود.

وی افزود: ما تمام توان خود را بکار می گیریم تا به عراق و اقلیم کردستان کمک کنیم به ویژه در سایه شرایط اقتصادی دشوار کنونی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا پدید آمده است.

از سوی دیگر، نخست وزیر اقلیم کردستان ضمن اشاره به اهمیت مشارکت اربیل در گفت‌وگوی راهبردی قریب الوقوع میان امریکا و عراق، تاکید کرد نتایج این گفت‌وگوها باید به نفع منافع عمومی همه طیف‌های عراقی باشد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا