سرخط خبرهاسیاسی

جلسه ریاست پارلمان عراق با روسای فراکسیون‌ها و برنامه کاری جلسه چهارشنبه

ریاست پارلمان عراق با روسای فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های پارلمانی بر سر تداوم برگزاری جلسات و تصویب قوانین بر اساس چالش‌های کنونی کشور به توافق رسیدند.

میدل ایست نیوز: ریاست پارلمان عراق با روسای فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های پارلمانی بر سر تداوم برگزاری جلسات و تصویب قوانین بر اساس چالش‌های کنونی کشور به توافق رسیدند.

ریاست پارلمان عراق در جلسه‌ای که امروز با روسای کمیسیون‌های پارلمانی برگزار کرد، درباره بندهایی که باید در برنامه کاری پارلمان در جلسه روز چهارشنبه گنجانده شده است و نیز تداوم برگزاری جلسات و فعال‌سازی کمیسیون‌ها با پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیرانه گفت‌وگو کردند.

«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق و «حسن الکعبی»، معاون اول وی از همه نمایندگان فراکسیون‌های مختلف خواستند با حضور در جلسات عادی پارلمان و کمیسیون‌ها همگام با چالش‌های مالی و اقتصادی و امنیتی کنونی و اتخاذ تصمیمات و تصویب قوانین ضروری برای مرحله آتی کشور، توجه و اهتمام خود به منافع ملی را نشان دهند.

ریاست پارلمان عراق در ادامه تاکید کرد قوه مقننه باید نقش فعال خود در مقابله با شرایط مالی، اقتصادی و امنیتی کنونی را ایفا کند و پیام‌های اطمینان‌بخشی به مردم و افکار عمومی ارسال کند چرا که غیبت پارلمان در میانه تحولات کنونی به هیچ عنوان صحیح نیست.

ریاست پارلمان عراق در نشست خود با روسای فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های حاضر بر سر برگزاری جلسه پارلمان در روز چهارشنبه آتی راس ساعت یک بعدازظهر با برنامه‌ کاری ذیل به توافق رسیدند:

طرح قانون استقراض داخلی و خارجی برای تامین کسری بودجه سال 2020، رایزنی درباره گزارش کمیسیون بحران پارلمان درخصوص بحران کرونا، گفت‌وگو بر سر گزارش کمیسیون مالی و پیشنهادات آن درباره بحران مالی کنونی و پیگیری اجرای پرداخت مالی به خانواده‌های نیازمند و فقیر.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا