سرخط خبرها

نتانیاهو از آزمایش موشک بالستیک اسرائیل ابراز خرسندی کرد

اسرائیل روز سه شنبه دوم ژوئن اعلام کرد در هفته‌های اخیر دو موشک بالستیک را به طور آزمایشی در دریای مدیترانه پرتاب کرده و این آزمایش موفقیت‌آمیز بوده است.

میدل ایست نیوز: اسرائیل اعلام کرد در هفته‌های اخیر دو موشک بالستیک را به طور آزمایشی در دریای مدیترانه پرتاب کرده و این آزمایش موفقیت‌آمیز بوده است.

سازمان دولتی صنایع هوافضای اسرائیل با تأیید این خبر گفته است این «پروژه پیچیده» که با بهره‌گیری از دو سامانه تسلیحاتی توپخانه دوربرد عملیاتی شده در «آب‌های آزاد» انجام شده است.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: «سناریوی اول شامل پرتابه کوتاه‌برد به فاصله ۹۰ کیلومتری و دومی به مسافت طولانی‌تر یعنی ۴۰۰ کیلومتر بوده است.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «در هر دو سناریو، موشک به سمت مسیر پیش‌بینی شده پرتاب شده و به سمت هدف هدایت گردید و در نهایت با بیشترین دقت به آن برخورد کرد.» تاریخ انجام این آزمایش‌ها اعلام نشده است.

در بیانیه سازمان هوافضای اسرائیل ضمن تأکید بر این که هم سامانه تسلیحاتی و هم موشک‌ها «با موفقیت» تمامی اهداف پروژه آزمایشی را برآورده کردند، آمده است: «در بخش اهداف زمینی، سامانه بر روی یک کشتی در دریای آزاد مستقر شده بود تا مطابق با الزامات ایمنی آزمایش‌های از این نوع باشد.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز در استقبال از موفقیت آمیز بودن این آزمایش گفت: «ما در بحبوحه نبرد با ویروس کرونا، به تضمین امنیت اسرائیل به دو روش تهاجمی و دفاعی ادامه می‌دهیم.»

آخرین تحولات موشکی اسرائیل در حالی رقم می‌خورد که تنش‌ها میان اسرائیل ایران همچنان به قوت خود باقی است.

نتانیاهو بارها و بارها ایران را متهم کرده که به دنبال گسترش حضور خود در خاک همسایه جنگ‌زده این کشور یعنی سوریه است تا بتواند اسرائیل را تهدید کند.

اسرائیل تا کنون صدها بار به سوریه حمله نظامی کرده و نیروهای دولتی این کشور، نیروهای متحد ایران و مبارزان حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده اند.

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا