خبر اولسیاسی

ائتلاف بين المللي مبارزه با داعش: نخست وزیری الکاظمی روابط ما با نیروهای عراق را تقویت کرد

سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش طی سخنانی مجموع عملیات های اخیر خود در عراق را اعلام و به تقویت و تحکیم روابط و همکاری میان نیروهای ائتلاف بین المللی و نیروهای عراقی پس از نخست وزیری مصطفی الکاظمی اشاره کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا امروز جمعه مجموع عملیات اخیر خود در عراق را اعلام و به تقویت و تحکیم روابط و همکاری میان نیروهای ائتلاف بین المللی و نیروهای عراقی پس از نخست وزیری مصطفی الکاظمی اشاره و تاکید کرد.

«مایلز کاگینز»، سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش طی سخنانی گفت که در دوره اخیر در سوریه حملات هوایی بسیاری ضد داعش انجام شد و اشاره کرد روزهای اخیر به ویژه در منطقه دیر الزور و شرق فرات بسیار برای ائتلاف بین المللی سخت بود.

وی به حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه علیه داعش به خصوص در مناطقی که هسته های خفته داعش وجود دارد اشاره و بیان کرد در عراق نیز از نیروهای امنیتی حمایت کردند و از 45 حمله هوایی اخیر در عراق به مواضع داعش خبر داد.

وی تاکید کرد هدف اصلی ائتلاف بین المللی ضد داعش این است که اجازه ندهد داعش مجددا در سوریه و عراق قدرت و توان خود را بازیابد و اینکه حملات خود را تا از بین بردن داعش با هدف بازگشت آوارگان به مناطق خود ادامه می دهند.

کاگینز در خصوص تعداد عناصر خفته داعش گفت که اطلاعی از تعداد آن ها ندارد اما گمان نمی کند به میزانی باشند که بتوانند منطقه ای را اشغال کنند و فقط به نصب بمب در برخی مناطق اقدام می کنند.

سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش توضیح داد زمان از بین رفتن کامل داعش مشخص نیست اما نیروهای ائتلاف الان با نیروهای امنیتی سوریه و عراق در جنگ با داعش همکاری می کنند.

وی افزود که نیروهای ائتلاف از برخی پایگاه ها در سوریه خارج شدند و اکنون فقط در پایگاه هایی در الحسکة و دیر الزور متمرکز هستند و به نیروهای دموکراتیک سوریه برای از بین بردن داعش کمک می کنند.

وی تصریح کرد ائتلاف بین المللی کمک های بشردوستانه ای به این مناطق ارائه می کند که تاکنون به بیش از یک میلیارد دلار کمک های انسانی و نظامی رسیده است.

کاگینز با اشاره به حضور نیروهای روسیه در برخی مناطق کردنشین سوریه گفت که نیروهای روسیه مشکلی برای ائتلاف بین المللی به وجود نمی آورد اما ائتلاف بین المللی نمی خواهد برخورد و درگیری با روسیه رخ دهد.

سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش اظهار داشت پس از نخست وزیری مصطفی الکاظمی روابط همکاری میان انها و نیروهای امنیتی عراق تقویت شده و به عملیات مشترک نیروهای ائتلاف با نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیتی عراق اشاره کرد.

وی حضور ائتلاف بین المللی در شمال سوریه را حفاظت از چاه های نفتی در برابر داعش عنوان کرد.

ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا در 5 سپتامبر 2014 پس از تسلط گسترده داعش بر مساحت وسیعی از عراق و برخی شهرها در شمال و شرق سوریه تاسیس شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا