خبر اولسیاسی

العربی الجدید: اتاق عملیات ائتلاف ضدداعش در بغداد فعالیت‌هایش را از سر گرفت

یک مقام عراقی اعلام کرد ائتلاف بین‌الملی ضدداعش به رهبری ایالات متحده امریکا اغلب فعالیت‌های سابق خود نظیر عملیات هوایی و حمایت لجستیک از عراق را از سر گرفته است.

میدل ایست نیوز: مقامی عراقی اعلام کرد ائتلاف بین‌الملی ضدداعش به رهبری ایالات متحده امریکا اغلب فعالیت‌های سابق خود که پس از ترور شهید «قاسم سلیمانی»،فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و تصمیم دولت وقت عراق به ریاست عبدالمهدی برای لغو مجوز پرواز هواپیماهای ترابری و پهپادی متوقف شده بود، از سر گرفته است.

این اخبار در حالی مطرح می‌شود که تنها چند روز به آغاز گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن که قرار است به صورت ویدئوکنفرانس در دهم ماه جاری برگزار شود، نمانده است.

به گفته این مقام عراقی، اتاق عملیات ائتلاف بین‌المللی ضدداعش به صورت طبیعی طبق روال گذشته فعالیت‌های خود نظیر اطلاعات‌دهی و تصویربرداری از تحرکات مشکوک در مناطق دورافتاده، بیابانی و کوهستانی شمال و غرب عراق و نواز مرزی به طول بیش از 600 کیلومتر با سوریه را انجام می دهد.

مقام مذکور که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید تصریح کرد: «پرواز پهپادها و هواپیماهای جنگنده و پشتیبانی اطلاعاتی که پیشتر ائتلاف بین‌المللی ضدداعش از عراق به عمل آورد؛ به صورت کامل از سر گرفته شده است همچنین بر سر پرونده تسلیح و حمایت لجستیک از جنگنده‌های F-16 و یگان‌های زرهی و تانک‌های آبرامز توافق حاصل شده است.»

وی افزود: «عملیات عقب‌نشینی نیروهای امریکایی و دیگر کشورهای عضو ائتلاف ضدداعش از 6 پایگاه نظامی در شمال و مرکز عراق، تاثیری بر حمایت لجستیک و عملیات هوایی این ائتلاف نداشته است.»

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود دستگاه مبارزه با تروریسم به فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح و در هماهنگی با فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق و نیروی هوایی و نیروی هوایی ائتلاف بین المللی یک عملیات ویژه علیه تروریست ها را در چند نقطه عراق اجرا کرده است.

این بیانیه افزده که نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم اطلاعات دقیقی درباره مواضع حضور تروریست ها به نیروی ائتلاف و پناهگاه های آنها داده که در نتیجه آن 26 حمله هوایی اجرا شده که طی آنها 46 پایگاه داعش ویران شده و 19 تروریست در کوهستان های قره چوغ در جنوب منطقه مخمور کشته شده اند.

گفته می‌شود ریاست تیم مذاکره‌کننده عراقی در گفت‌وگوهای راهبردی با عراق را «دیوید هیل» در کنار «متیو تولر»، سفیر امریکا در بغداد خواهند داشت، در مقابل «عبدالکریم هاشم» ریاست تیم‌مذاکره‌کننده عراقی و «حارث حسن» معاونت وی را برعهده خواهند داشت و افرادی مانند «لقمان الفیلی»، «حامد خلف» و «فرید یاسین» در تیم مذاکره کننده عراقی حضور

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا