سرخط خبرها

الکاظمی: عراق با بحرانی اقتصادی به علت کرونا روبه روست که می تواند از آن عبور کند

نخست وزیر عراق ضمن استقبال از سفیر ژاپن در بغداد تاکید کرد عراق با بحران اقتصادی به علت ویروس کرونا و کاهش قیمت جهانی نفت رو به روست و می تواند از طریق همکاری با سازمان های بین المللی از این بحران عبور کند.

میدل ایست نیوز: «هاشیموتو ناوفومی»، سفیر ژاپن در بغداد امروز دوشنبه نامه مکتوب «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن را به «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق تحویل داد.

ناوفومی با ابلاغ درود و سلام نخست وزیر ژاپن به دولت عراق، تلاش های الکاظمی در تکمیل کابینه وزرای دولت و تلاش وی برای شکوفایی و ثبات عراق و برآورده کردن آرمان های ملت عراق را تحسین کرد.

سفیر ژاپن در بغداد ضمن اشاره به نقش عراق در منطقه و جهان، بر همکاری دولت ژاپن با دولت عراق در همه زمینه ها به خصوص اقتصادی و کمک به عراق در مقابله با چالش ها تاکید کرد.

سفیر ژاپن در بغداد همچنین از پروژه های اجرا شده در عراق توسط ژاپن و از طریق آژانس همکاری بین المللی ژاپن سخن گفت و بر اهتمام دولت ژاپن بر تقویت همکاری ها با عراق تاکید کرد.

از طرفی دیگر الکاظمی ضمن تشکر از سفیر بغداد و قدرانی از مواضع ژاپن و پشتیبانی مستمرش از عراق قدردانی کرد.

نخست وزیر عراق همچنین بر اهتمام عراق برای برقراری بهترین روابط دوجانبه میان دو کشور و گسترش سطح همکاری های فیمابین تاکید کرد.

الکاظمی اشاره کرد عراق با بحران اقتصادی به علت ویروس کرونا و کاهش قیمت جهانی نفت رو به روست و می تواند از طریق همکاری با سازمان های بین المللی از این بحران عبور کند.

وی بیان کرد دولت عراق با تمام تلاش برای تقویت اقتصاد کشور و پیشرفت توانایی های خود در زمینه انرژی تلاش می کند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا