سرخط خبرها

«مجید طاهری» پزشک ایرانی زندانی در امریکا به ایران بازگشت

طاهری پزشک ایرانی امریکایی پس از حدود یک سال و نیم زندانی بودن در امریکا و در پی تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن آزاد شد.

میدل ایست نیوز: «مجید طاهری»، پزشک ایرانی امریکایی پس از حدود یک سال و نیم زندانی بودن در امریکا و در پی تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن آزاد و صبح امروز دوشنبه 8ژوئن وارد ایران شد.

طاهری که بیش از 30 سال ساکن آمریکا است، از 16 ماه پیش به اتهام نقض تحریم‌های واشنگتن علیه تهران زندانی شد.

«حسین جابری انصاری»، معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران صبح امروز با حضور در فرودگاه امام خمینی تهران از ورود وی به ایران استقبال کرد.

معاون وزارت خارجه ایران در گفت ‌وگویی در فرودگاه امام خمینی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد آزادی سایر ایرانیان زندانی در خارج از کشور باشند.

آزادی طاهری در حالی انجام می شود که هفته گذشته «مایکل وایت»، تبعه امریکایی که در ایران زندانی بود آزاد شد و با همکاری سفارت سوئیس با یک فروند هواپیمای متعلق به این کشور پس از نزدیک به دو سال به امریکا برگشت.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا از اقدام ایران در آزاد کردن این تبعه امریکایی تشکر کرده و گفته بود که تهران پیش از انتخابات می‌تواند به توافق بهتری دست پیدا کند.

آقای طاهری نیز از تلاش‌های «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران برای آزادی وی تشکر کرد.

طاهری متهم شده بود با ارسال مقاله‌های تخصصی به ایران تحریم‌های امریکا را نقض کرده است اما خود علت بازداشتش را کمک به دانشگاه تهران برای تولید واکسن ضدسرطان عنوان کرد.

هفته گذشته نیز «سیروس عسگری»، استاد دانشگاه در رشته مهندسی مواد که در آمریکا که به اتهام به دور زدن تحریم‌ها و سرقت اسرار تجاری با فعالیت‌های دانشگاهی زندانی بود به تهران بازگشت.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا