خبر اولسیاسی

«العربی الجدید»: رئیس دفتر محمد بن سلمان بازداشت شده است

دو منبع بارز در گفت وگویی با العربی الجدید اظهار داشتند مقامات عربستان همزمان با بازداشت شاهزادگان عربستانی، بدر العساکر رئیس دفتر ولیعهد عربستان را هم بازداشت کردند.

میدل ایست نیوز: برخی از اخبار مربوط به عدم حضور «بدر العساکر»، رئیس دفتر «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان برخی گمان ها در خصوص بازداشت وی توسط مقامات عربستانی را قوی کرده خصوصا به این دلیل که حضور مستمر و دائمی وی در شبکه های ارتباط جمعی بیش از یک ماه قطع شده است.

برخی فعالان عربستانی از جمله «عمر الزهرانی»، در توئیتی از علت عدم حضور العساکر پرسید که در پاسخ به توئیتش یک توئیت از حساب العساکر برای اولین بار پس از یک ماه منشتر شد تا نشان دهد وی آزاد است.

اما دو منبع بارز به «العربی الجدید» گفتند العساکر به همراه تعدادی از شاهزادگان سعودی بدون هیچ توضیحی برای علت بازداشت وی دستگیر شد.

یکی از این منابع تاکید کرد: «العساکر بدون شک بازداشت شده و توئیتی که در حسابش منتشر شده به عنوان پاسخی برای اقدام معارضان سعودی برای جنجالی کردن این موضوع بوده است زیرا پیش از این در رابطه با «سلمان العوده» نیز همین اتفاق افتاد و مقامات پیام هایی از موبایلش ارسال کردند.»

این منبع تاکید کرد میان العساکر که خود را شخصی ثروتمند و تحصیلکرده و موفق می داند و «سعود القحطانی»، مشاور سابق دیوان پادشاهی عربستان که در قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه نگار معارض عربستانی دست داشته مخالفت و دشمنی وجود دارد.

منبع مذکور تاکید کرد این دو شخص به دنبال فرصتی برای از میان برداشتن یکدیگر بودند که قضیه خاشقچی القحطانی را از صحنه این درگیری ها دور کرد اما العساکر نیز در یک قضبه مربوط به هک کردن سایت توئیتر دست داشت.

پلیس فدرال امریکا اعلام کرد 3 نفر مرتبط با عربستان به علت انتشار و فاش کردن مطالب مخالفان عربستانی به نفع مقامات عربستان متهم شدند.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال العساکر به تامین مالی این افراد متهم شد از آنجا که به یکی از این افراد پول می داده تا مطالب افراد معارض عربستان را فاش کند.

العساکر همچنین در تاسیس شرکت «سماءات» در امریکا با یکی از افراد متهم شده توسط امریکا مشارکت داشته است، شرکتی که برای عملیات های تجسسی علیه معارضان در خارج از کشور تاسیس شد.

العساکر از یک خانواده متوسط تاجر در ریاض است که در سال 2006 با ولیعهد عربستان آشنا شد و برخی از پروژه های تجاری ملک سلمان پادشاه عربستان را به دست گرفت و سپس مدیر دفتر محمد بن سلمان شد.

اسم العساکر در قضیه خاشقچی نیز آمده است از آنجا که یکی از گزارش ها نشان می دهد یکی از عاملان قتل با وی تماس داشته است اما دستگاه قضایی عربستان هیچ اتهامی را متوجه وی نکرده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا