خبر اولسیاسی

نخست وزیر فلسطین: اگر اسرائیل اقدام به الحاق مناطقی از کرانه باختری کند، دیگر آن را به رسمیت نمی شناسیم

نخست وزیر فلسطین گفت اگر اسرائیل فرصت های تشکیل کشور مستقل فلسطین را از بین ببرد، تشکیلات خودگردان فلسطین دیگر اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت.

میدل ایست نیوز: «محمد اشتیه»، نخست وزیر فلسطین درباره اقدام اسرائیل برای الحاق مناطقی از کرانه باختری گفت اگر اسرائیل بخواهد فرصت های تشکیل کشور مستقل فلسطین را از بین ببرد، تشکیلات خودگردان فلسطین دیگر اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت.

اشتیه گفت بسیاری از مدارک تبادل شده میان «یاسر عرفات» و «اسحاق رابین» را داریم که نشان از به رسمیت شناختن متقابل ما دارد.

وی اشاره کرد در صورتی که فرصت های تشکیل کشور مستقل فلسطین از بین برود مساله به رسمیت شناختن اسرائیل را بررسی خواهیم کرد.

نخست وزیر فلسطین الحاق کرانه باختری و غور اردن و اعمال حاکمیت بر شهرک های کرانه باختری را جزئی از استراتژی از بین بردن امکان برپایی کشور مستقل فلسطین است.

اشتیه در رابطه با طرح اسرائیل برای الحاق مناطقی از کرانه باختری گفت: «این طرح برای فلسطین به مثابه جنگ وجود است که ما خواستار تحرکات وسیع مردمی علیه آن هستیم.»

نخست وزیر فلسطین از جامعه بین المللی خواست با اعمال فشار بر اسرائیل مانع از اجرای طرح های اسرائیل که مخالف قوانین بین المللی و اقدامی برای از بین بردن تلاش های صورت گرفته برای برپایی کشور مستقل فلسطین است، شوند.

وی در پایان تهدید کرد اگر دولت اسرائیل از الحاق این مناطق پس از اول ماه ژوئیه دست نکشد استراتژی جدیدی در خصوص تشکیل قانونی و سیاسی کشور مستقل فلسطین اتخاذ خواهد کرد.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا