سرخط خبرها

درخواست «اسماعیل هنیه» برای برگزاری نشست فوری سران اتحادیه عرب

رئیس دفتر سیاسی حماس خواستار برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب برای حمایت از موضع واحد فلسطین در مخالفت با هر گونه پروژه‌ شهرک‌سازی و یهودی‌سازی در کرانه باختری و بیت‌المقدس اشغالی و طرح‌های مربوط به تصفیه‌های مساله فلسطینی تحت نظارت امریکا شد.

میدل ایست نیوز: «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس خواستار برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب برای حمایت از موضع واحد فلسطین در مخالفت با هر گونه پروژه‌ شهرک‌سازی و یهودی‌سازی در کرانه باختری و بیت‌المقدس اشغالی و طرح‌های مربوط به تصفیه‌های مساله فلسطینی تحت نظارت امریکا شد.

در این نامه که هنیه خطاب به «احمد ابوالغیط»،دبیرکل اتحادیه عرب نوشته است، هنیه خواستار فراهم‌سازی شبکه امنیت سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و رسانه‌ای برای حمایت از طرح ملی فلسطین که مبتنی بر حق طبیعی مردم فلسطین در بازستاندن حقوق خود و آزادسازی اراضی و برپایی کشوری مستقل به پایتختی بیت المقدس شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه بر لزوم اتخاذ موضع واحد و جدی در مخالفت و جرم‌انگاری پروژه‌های توسعه‌طلبانه اسرائیل و حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی و ممانعت از طرح‌های یهودی‌سازی و تجزیه‌طلبانه و پشتیبانی از مقاومت و ثبات و مردم فلسطین و بازداشتن اشغالگران و پایان دادن به تروریسم فزاینده آنها و پروژه‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری، بیت المقدس و یهودی‌سازی مسجد الاقصی شد.

هنیه در ادامه خواستار تحرک فوری برای مقابله با سیاست الحاق نژادپرستانه و غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری، بیت المقدس و الاغوار شد که دشمنی جدیدی به سلسله جنایت‌ها و کشتارهای این رژیم در تاریخ سیاهش افزوده می‌شود که این امر خطر واقعی برای حال و آینده فلسطین و همه امت عربی و اسلامی به شمار می رود.

وی در ادامه خواهان افزایش ارتباط‌ها میان کشورهای دوست و برادر و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در همه زمینه‌های سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی برای نشان دادن پر فروغ موضع بین المللی در تقویت مطالبات مشروع مردم فلسطین شد و تلاش برای محاکمه سران اسرائیل به عنوان مجرمان جنگی در دادگاه جنایی بین المللی را خواستار شد.

هنیه در پایان اظهار داشت: مردم فلسطین در برابر این دشمنی و تشدید تنش دست روی دست نخواهند گذاشت و با مقاومت همه‌جانبه در برابر تروریسم اسرائیلی ایستادگی خواهند کرد و تا زمان نابودی اشغالگران، آزادسازی اراضی و بازگشت آوارگان به دفاع و مقاومت خود ادامه خواهد داد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا