خبر اولسیاسی

«مصطفی الکاظمی» در موصل: دولت خزانه‌ای خالی تحویل گرفت/حاکمیت ملی و تحقق منافع کشور از مولفه‌های گفت‌وگوی راهبردی است

نخست‌وزیر عراق در حاشیه سفر به موصل، نشستی با نمایندگان عشایر و افراد سرشناس این استان ترتیب داد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»،نخست‌وزیر عراق در حاشیه سفر به موصل، نشستی با نمایندگان عشایر و افراد سرشناس این استان ترتیب داد.

الکاظمی در این دیدار تاکید کرد موصل بیانگر تاریخ، تمدن و انسانیت است که در معرض اقدامات تروریستی داعش قرار گرفت و پس از آنکه خون سرخ همه مردم عراق در حماسه‌ای قهرمانانه و افتخارآمیز در هم آمیخت، این استان روی آزادی را به خود دید.

نخست وزیر عراق در ادامه بر اهمیت هم‌زیستی و تنوع در استان نینوا تاکید کرد و آن را ویژگی و عنصر مثبتی برای این استان برشمرد و افزود: نینوا با همکاری و همیاری ساکنان این استان از همه طوائف و گروه‌های نژادی رشد کرده و شکوفا خواهد شد.

وی با اشاره به چالش‌های فراروی دولت در مرحله کنونی، اظهار داشت: دولت همه توان خود را به کار گرفته تا به ویروس کرونا در سایه بحران مالی ناشی از سقوط بهای جهانی نفت مقابله کند.

الکاظمی تاکید کرد دولت مشکلات بسیاری را از دولت‌های گذشته به ارث برده و خزانه‌ای خالی را در نتیجه سوء برنامه‌ریزی و وابستگی کامل به نفت تحویل گرفته است اما فرصت‌ پبروزی و موفقیت برای ایجاد دولت شهروندمحور وجود دارد.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای راهبردی قریب الوقوع با ایالات متحده امریکا، تاکید کرد نخستین عناصر گفت‌وگو، حاکمیت ملی و تحقق منافع کشور است.

الکاظمی در این دیدار عنوان کرد که شهروند، حاکم قانونی کشور است و نباید از همه مطالبات مردم ناراحت شد بلکه می‌بایست برای تحقق آن تلاشی جدی کرد.

نخست وزیر عراق به نمایندگان عشایر و دیگر شخصیت‌های برجسته این استان قول داد جلسه هیات دولت در شهر موصل برای گفت‌وگو بر سر اوضاع این استان و اتخاذ تصمیمات مناسب در این باره برگزار شود.

وی اظهار داشت: فساد و سوء مدیریت علت وقوع فجایع گذشته بوده است و باید از شهروندان حمایت کرد و مانع از تکرار رخداد سال 2014 شد.

منبع
سایت نخست وزیری عراقالفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا