سرخط خبرها

توافق بر سر کاهش نرخ دلار در لبنان همزمان با تداوم اعتراضات

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد بر سر کاهش نرخ دلار به کمتر از 4هزار لیر لبنان توافق حاصل شد.

میدل ایست نیوز: «نبیه بری»،رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد بر سر کاهش نرخ دلار به کمتر از 4هزار لیر لبنان توافق حاصل شد.

بری بعد از نشست هیات دولت با «میشال عون»، رئیس جمهوری لبنان درباره برکناری «ریاض سلامه»، رئیس بانک مرکزی گفت: «ما به همگان نیاز داریم و از هیچ طرفی اعلام بی نیازی نمی‌کنیم.»

اتحادیه صرافان لبنان هم پس از پایان نشست اضطراری هیات دولت که پیش از ظهر امرور برگزار شد، گفت: «رئیس بانک مرکزی لبنان اقدام به تزریق دلار به میزان نیاز واردکنندگان و شهروندان خواهد کرد.»

«محمود حلاوی»، رئیس اتحادیه صرافان لبنان ضمن اعلام توافق بر سر حمایت از نیروهای امنیتی برای پایان دادن بازار سیاه، تاکید کرد: صرافان فروش دلار امریکا را مدیریت خواهند کرد تا ذخایر بانک مرکزی به هدر نرود همچنین صرافی ها به فروش دلار به 3940 لیره پایبند خواهند بود.

اتحادیه صرافان لبنانی پیشتر اعلام کرده بود نرخ تبدیل دلار امریکا در برابر لیره لبنان امروز جمعه حداقل 3890 و فروش آن 3940 لیره بوده است اما در بازار سیاه، هر دلار امریکا با 5600 لیره معامله شده است.

جلسه هیات دولت در حالی برگزار شد که بیروت پایتخت لبنان و دیگر مناطق این کشور صحنه اعتراضات پس از افزایش شدید قیمت دلار در برابر لیره لبنان است.

بیروت پایتخت لبنان شب گذشته صحنه درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان پس از آتش زدن یکی از بانک ها و تخریب معازه ها توسط معترضان بود.

در طرابلس در نتیجه درگیری ها ۸ نفر مجروح شدند و نیروهای امنیتی بیشتر راه‌ها را بازگشایی کردند.

در همین رابطه، درخواست‌ها برای برگزاری تظاهرات در مرکز بیروت و مسیر منتهی به کاخ ریاست جمهوری افزایش یافته است، شبکه روسیا الیوم در این باره نوشت: معترضان اتوبان صیدا-صور را به علاوه تعدادی از جاده های اصلی در استان های شمالی لبنان قطع کرده اند.

از طريق
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا