اجتماعیخبر اول

فاینانشیال تایمز: عربستان در حال بررسی لغو مراسم حج امسال است

روزنامه فاینانشیال تایمز اعلام کرد مقامات عربستانی به فکر لغو مراسم حج سال جاری هستند.

میدل ایست نیوز: روزنامه فاینانشیال تایمز اعلام کرد مقامات عربستانی به فکر لغو مراسم حج سال جاری هستند.

فاینانشیال تایمز در گزارشی به قلم «احمد العمران»، خبرنگار خود در ریاض نوشت: عربستان برای نخستین بار از زمان شکل‌گیری خود در سال 1932 میلادی به فکر لغو مراسم حج است، مراسمی که بزرگترین گردهمایی سالانه در جهان به شمار می رود و سالانه نزدیک به دو میلیون مسلمان از کشورهای مختلف جهان برای ادای فریضه حج به عربستان سفر می کنند.

روزنامه مذکور به نقل مسئول برجسته در وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد: ریاض به آرامی در حال بررسی موضوع یاد شده است و پیش بینی می‌شود تصمیمی رسمی در هفته آتی اتخاذ شود.

وی افزود: «عربستان پس از تصمیم ژاپن در تعویق برگزاری بازی‌های المپیک در سال جاری در کنار لغو دیگر مناسبت‌های جهانی به دلیل همه گیری کروناویروس، تحت فشار است تا مراسم حج را که از اواخر ماه ژوئیه آغاز خواهد شد، لغو کند.»

در همین ارتباط، از جمله پیشنهادات مطرح شده، اجازه دادن به شمار اندکی از حجاج به انجام فریضه حج بعد از اتخاذ تدابیر پیشگیرانه است همچنین ایده لغو کامل مراسم حج نیز مطرح است، مسئول مذکور در این باره اظهار داشت: همه گزینه‌ها روی میز قرار دارد اما اولویت با سلامتی حجاج است.

عربستان در پی افزایش آمار ابتلا به کرونا ممنوعیت آمد و شد در شهرهای این کشور اجرا کرده و محدودیت‌هایی را به روی سفر اتباع خارجی به این کشور اتخاذ کرده است.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا